Circa 85% dintre consumatorii români din mediul urban au luat în ultima lună vitamine, iar 79% au luat suplimente alimentare, arată un studiu al companiei de cercetare a pieţei iSense Solutions.
Cele mai preferate vitamine sunt vitamina C (49%), vitamina D (41%) şi magneziul (40%). Astfel, vitamina C este luată în proporţii similare de către bărbaţi şi femei, în timp ce femeile consumă în măsură mai mare decât bărbaţii atât vitamina D (46% femei vs. 36% bărbaţi), cât şi magneziu (43% femei vs. 36% bărbaţi).
În ceea ce priveşte suplimentele alimentare, cele mai populare sunt suplimentele pentru imunitate (42%) şi cele pentru protecţia ficatului (21%), potrivit studiului, care sugerează că interesul pentru vitamine şi suplimente a fost stimulat de nivelul de stres cauzat de pandemie.
Astfel, vitaminele sunt percepute ca fiind asociate cu nivelurile de energie şi vitalitate simţite atât la nivel fizic, cât şi la nivel psihic, iar mulţi consumatori consideră că acestea îmbunătăţesc performanţele, întăresc sistemul imunitar şi conferă o stare de bine a organismului.
Persoanele cu un nivel de stres ridicat sunt mai predispuse să ia vitamina C (64% faţă de 49%) sau vitamina D (58% faţă de 41%), conform nivelurilor de stres definite în Consumer Stress Score, un instrument de măsurare a gradului de stres al consumatorilor în pandemie, dezvoltat de iSense Solutions.
În ceea ce priveşte suma alocată, românii cheltuiesc în medie 84 de lei pe lună pentru a achiziţiona vitamine şi suplimente alimentare. Suma este mai mare în rândul femeilor (94 lei) decât în rândul bărbaţilor (72 lei).
Majoritatea persoanelor cumpără vitamine şi suplimente alimentare din farmacii (62%) şi din magazine naturiste (31%). Achiziţia se face, de obicei, fără recomandare de la medic, în condiţiile în care 76% dintre consumatori au cumpărat vitamine sau suplimente fără să aibă o prescripţie medicală. Motivele indicate de consumatori ţin de prevenţie (37%) şi menţinerea stării de bine (43%).
Datele prezentate fac parte din studiul Omnibus Săptămânal, reprezentativ pentru mediul urban şi realizat de iSense Solutions în perioada aprilie-mai, 2021 pe un eşantion de 500 de respondenţi, cu marjă de eroare +/-4,38%, la un nivel de încredere de 95%.