Giganţii farmaceutici GlaxoSmithKline şi Pfizer îşi vor fuziona afacerile de comercializare a medicamentelor fără prescripţie medicală (OTC). Noua companie va deveni cel mai mare furnizor din lume de medicamente fără prescripţie medicală, care va comercializa mărci precum Panadol, Anadin, Voltarol şi Advil sau pasta de dinţi Sensodyne.
De asemenea noua companie va vinde şi branduri cum ar fi Nicorette, guma de înlocuire a nicotinei, pansamente gastrice dar şi multivitaminele Centrum.
Noul joint-venture va avea venituri de aproximativ 9,8 miliarde de lire sterline. De asemenea, noua ascociere va deschide calea pentru ca uriaşa companie GSK să se împartă în două întreprinderi; una specializată în vânzarea de medicamente fără prescripţie medicală, cealaltă concentrată pe cercetarea şi dezvoltarea de medicamente, produse farmaceutice şi vaccinuri noi.
Vestea i-a mulţumit pe investirorii britanici şi ca urmare preţul acţiunilor GSK a crescut astăzi dimineaţă cu 7 procente.
De altfel acestă decizie este în concordanţă şi cu dorinţa acţionarilor companiei britanice care de ani de zile au presat managementul companiei să dividă firma în speranţa de a obţine beneficii mai mari de la două companii, fiecare specializată pe un domeniu de activitate, decât dintr-un singur grup diversificat.
Diviziunea va afecta locurile de muncă, a recunoscut directorul executiv al Glaxo, Emma Walmsley, citată de independent.co.uk fără a oferi însă alte detalii.
Conform înţelegerii dintre cei doi giganţi farmaceutici, compania britanică Glaxo va deţine 68% din capitalul social, în timp ce Pfizer va deţine restul de 32% din acţiuni. Companiile au anunţat că intenţionează să încheie tranzacţia în a doua jumătate a lui 2019 şi să listeze pe bursa din Londra, noul joint-venture într-un termen de trei ani.
Comercializarea medicamentelor fără prescripţie medicală generează aproximativ un sfert din veniturile companiei Glaxo în timp ce pentru americanii de la Pfizer o parte mai mică a activităţii sale globale, de aproximativ 7% din veniturile totale.
Atât Pfizer, cât şi GSK se luptă împotriva costurilor crescânde destinate cercetării de medicamente noi, deoarece furnizorii de asistenţă medicală solicită preţuri mai mici.