Fundaţia pentru SMURD, cu sprijinul Lidl România, achiziţionează o unitate de terapie intensivă mobilă

Fundaţia pentru SMURD, cu sprijinul Lidl România, achiziţionează o unitate de terapie intensivă mobilă

Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă prin Fundaţia pentru SMURD,  cu sprijinul Lidl România, achiziţionează prima secţie de terapie intensivă mobilă din ţara noastră, în valoare de 264.930 de dolari, care va putea prelua pacienţii în stare critică ca urmare a infecţiei cu SARS–CoV–2.

Această secţie mobilă de terapie intensivă pe structura unui tir poate fi deplasată rapid oriunde în ţară, crescând capacitatea celor mai aglomerate spitale de a oferi îngrijire pacienţilor la cele mai înalte standarde. Secţia va fi amplasată în curtea unui spital supraaglomerat de primă linie, putând fi racordată atât la reţeaua electrică cât şi la cea de oxygen a spitalului şi va putea prelua un număr de 12 pacienţi cu indicaţie de îngrijire în terapie intensivă.

„Traversăm o perioadă fără precedent, în care pandemia de Coronavirus pune o presiune uriaşă pe sistemele medicale din toată lumea. Pentru a putea face faţă acestei situaţii, este nevoie de solidaritate la nivelul întregii societăţi şi de sprijin din partea mediului privat. Pentru noi, Lidl România, investiţia în dezvoltarea serviciilor medicale de urgenţă este de mulţi ani o prioritate şi ne-am bucurat să putem colabora de-a lungul timpului cu DSU şi Fundaţia pentru SMURD în mai multe proiecte naţionale care au salvat deja multe vieţi. Acum, continuăm acest parteneriat de lungă durată, pentru a suplimenta capacitatea României de a oferi îngrijirile necesare pacienţilor diagnosticaţi cu noul Coronavirus şi aflaţi în stare gravă. Totodată, aş vrea să mulţumesc atât personal, cât şi din partea celor peste 7.500 de colegi din Lidl, întregului corp medical din România, cei aflaţi în prima linie în aceste zile, care fac eforturi enorme pentru a avea grijă de sănătatea noastră”, a declarat Frank Wagner, CEO Lidl România.

Dr. Raed Arafat, Şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, spune: „Această unitate de terapie intensivă este unică în România, folosirea ei dându-ne posibilitatea să îmbunătăţim semnificativ evoluţia pacienţilor cel mai grav afectaţi de infecţia cu SARS–CoV–2. Având in vedere experienţa altor ţări europene care s-au confruntat deja cu o lipsă a locurilor în secţiile de terapie intensivă, precum şi dinamica rapidă într-un astfel de context la nivel naţional, un număr de 4 astfel de unităţi mobile ar creşte semnificativ capacitatea României de a gestiona pacienţii critici în perioada ce va urma, exact acolo unde este cea mai mare nevoie. În acest context încurajăm şi alţi investitori să se alăture acestui demers susţinut de LIDL România. Le mulţumim tuturor celor care vin în sprijinul colegilor care se alfă în linia întâi, avem nevoie să vă simţim aproape şi să ştim că aveţi încredere în noi şi în toate eforturile depuse zi şi noapte de colegii mei”.

Aceast tip de unitate mobilă va fi inclusă în dotarea României de răspuns la dezastre şi va putea fi folosită în orice situaţie de catastrofă care generează victime multiple, cum ar fi în cazul unui cutremur. După încheierea acestei crize, unitatea de terapie intensivă mobilă va putea funcţiona inclusiv ca un centru mobil de simulare pentru medicii rezidenţi în ATI şi medicină urgenţă.

Despre Lidl România

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piaţa de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de ţări din întreaga lume şi în prezent operează aproximativ 10.800 de magazine şi peste 160 de centre logistice în 29 de ţări la nivel mondial.

Lidl este un smart discounter care le oferă clienţilor produse la cel mai bun raport calitate-preţ. În spatele operaţiunilor din magazine, din centrele logistice şi din sediile centrale stau simplitatea şi orientarea către eficienţă. Design-ul şi structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central de la Neckarsulm.

În prezent, Lidl are aproximativ 287.000 de angajaţi, dintre care peste 7.500 în România, unde retailer-ul german are deschise peste 260 de magazine şi 5 centre logistice.  Dinamismul din activităţile de zi cu zi, rezultatele durabile şi corectitudinea în cooperarea profesională construiesc mediul de lucru pentru Lidl ca angajator, peste tot pe Glob.

Lidl este o companie care acţionează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-şi îndeplini promisiunea cu privire la calitate şi, în acelaşi timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate şi mediu. Compania se implică activ în soluţionarea nevoilor din comunităţile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajaţii şi partenerii de afaceri.

Fundaţia pentru SMURD este o organizaţie non-guvernamentală, înfiinţată în 2006, ca persoană juridică privată, non-profit, apolitică, independentă de orice altă instituţie sau persoană. Promovând transparenţa şi profesionalismul, Fundaţia pentru SMURD susţine, prin toate proiectele dezvoltate, activitatea Serviciului Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare (SMURD). Fundaţia funcţioneaza independent, contribuind la formarea unui sistem integrat de asistenţă medicală, tehnică de urgenţă şi prim ajutor puternic. Activitatea Fundaţiei se desfăşoară prin intermediul unor parteneriate durabile între instituţii abilitate precum Ministerul Administraţiei şi Internelor (Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi Unitatea Specială de Aviaţie), Ministerul Sănătăţii, administraţiile publice locale sau alte companii şi organisme responsabile sau dornice să se implice în acest sens.

viewscnt