RASCI, asociaţia reprezentativă pentru segmentul de medicamente fără prescripţie medicală, suplimente alimentare şi dispozitive medicale pentru îngrijire personală din România marchează împlinirea a 4 ani de existenţă.
Încă de la înfiinţare, activitatea Asociaţiei a vizat două direcţii principale, care să contribuie la evoluţia armonioasă a segmentului de îngrijire personală din România: stabilirea şi dezvoltarea unui cadru legislativ coerent, echitabil şi transparent, aliniat la regulamentele şi practicile internaţionale, respectiv informarea corectă, educarea şi responsabilizarea consumatorilor şi pacienţilor români. În acest sens, toate proiectele şi iniţiativele desfăşurate de RASCI converg în vederea îndeplinirii acestui scop.
„În această perioadă, ne-am adaptat activitatea pentru a sprijini eforturile autorităţilor şi am încurajat companiile membre să respecte recomandările emise de acestea. În acelaşi timp, ne-am continuat demersurile de informare, educare şi responsabilizare la nivelul populaţiei şi am continuat să pledăm pentru măsuri durabile, susţinând interesul membrilor în timpul interacţiunilor cu autorităţile,” a declarat Răzvan Bosinceanu, Preşedinte RASCI.
În ton cu misiunea Asociaţiei, RASCI a demarat campania „Despre sănătate, cu responsabilitate”, o campanie asumată pe termen lung şi singurul demers educaţional la nivel naţional cu privire la utilizarea corectă a medicamentelor fără prescripţie medicală, a suplimentelor alimentare şi a dispozitivelor medicale pentru îngrijire personală. În cadrul campaniei, RASCI a desfăşurat şi primul studiu reprezentativ naţional referitor la percepţiile şi comportamentele românilor cu privire la automedicaţie, setând astfel un punct de referinţă în procesul de educare a consumatorilor.
RASCI a încurajat informarea, educarea şi responsabilizarea consumatorilor şi pacienţilor români încă de la înfiinţarea asociaţiei şi, în acelaşi timp, a contribuit la dezvoltarea unui cadru legislativ coerent, transparent şi predictibil pentru categoriile de produse reprezentate de Asociaţie.
Asociaţia a dezvoltat parteneriate atât cu autorităţile şi instituţiile abilitate din domeniu, cât şi cu instituţii şi organizaţii profesionale europene. Totodată, a dezvoltat propriul Cod Etic, precum şi Ghiduri de bune practici pentru comunicarea comercială aferentă suplimentelor alimentare şi dispozitivelor medicale, în efortul de a crea un standard unitar, la nivelul membrilor asociaţiei dar şi al întregii industrii.
Mai mult, reprezentanţii asociaţiei sunt implicaţi activ în dialogul legislativ pe teme de impact, precum reglementarea unitară a suplimentelor alimentare, schimbarea statutului din Rx în OTC pentru diverse produse, publicitatea pentru produsele reprezentate sau actualizarea codului audiovizual, etc.) şi contribuie cu expertiza lor în cadrul celor mai relevante evenimente din piaţă.
„Datorită perseverenţei intense şi a cunoştinţelor extinse ale angajaţilor, membrilor şi colaboratorilor noştri, RASCI a reuşit să îşi consolideze poziţia în industria de self-care ca partener de încredere pentru autorităţile relevante, un promotor puternic pentru educaţia consumatorilor şi pacienţilor la nivel naţional şi un reper relevant al unui mediu competitiv, transparent şi corect. Pentru a optimiza rezultatele Asociaţiei, activitatea RASCI pentru anul acesta se axează pe câţiva piloni strategici, care includ consolidarea poziţiei noastre şi creşterea nivelului de implicare în raport cu toţi stakeholderii relevanţi, contribuţia activă la generarea unui cadru de reglementare optim şi a unui mediu concurenţial echitabil, precum şi la informarea, educarea şi responsabilizarea utilizatorilor de produse din sfera îngrijirii personale,” declară Diana Mereu, Director Executiv RASCI.
RASCI susţine administrarea responsabilă şi avizată de medicamente fără prescripţie medicală, suplimente alimentare şi dispozitive medicală pentru îngrijire personală, prin informarea corectă şi educarea consumatorilor români.
Despre RASCI
RASCI (Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale), www.rasci.ro, reuneşte producători, importatori şi distribuitori de medicamente eliberate fără prescripţie medicală (OTC), suplimente alimentare şi dispozitive medicale pentru îngrijire personală, activi pe piaţa din România: Bayer Consumer Health, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Johnson & Johnson, Sanofi, Reckitt Benckiser, Fildas, Antibiotice, WÖRWAG Pharma, Aboca, Perrigo, Ipsen, Alvogen şi Angelini.
Asociaţia urmăreşte ȋn toate acţiunile sale informarea, educarea şi responsabilizarea consumatorilor şi pacienţilor români, implicit prin campania educaţională iniţiată şi derulată de asociaţie „Despre sănătate, cu responsabilitate”, http://aleginformat.ro/. Prin activitatea sa curentă, asociaţia încurajează cele mai ridicate standarde de etică în afaceri şi susţine transformarea într-un mediu concurenţial echitabil, începând chiar cu membrii săi care au aderat la Codul Etic al asociaţiei. Scopul principal al RASCI este să asigure claritatea şi obiectivitatea informaţiei atât la nivelul populaţiei, principalul beneficiar al produselor reprezentate, cât şi la nivelul profesioniştilor din domeniul sănătăţii, cei care zilnic dau sfaturi şi indicaţii de utilizare ale acestora.
RASCI este afiliată la AESGP (Association of the European Self-Medication Industry), www.aesgp.eu, organizaţie europeană non-profit care este vocea sectorului de îngrijire personală în Europa şi care reuneşte mai mult de 2.000 de companii şi asociaţii profesionale.