INTERVIU Catrinel Hagivreta, MEDIjobs: Candidaţii sunt astăzi cei care au controlul şi puterea de negociere, angajatorii care nu înţeleg acest lucru au de suferit

INTERVIU Catrinel Hagivreta, MEDIjobs: Candidaţii sunt astăzi cei care au controlul şi puterea de negociere, angajatorii care nu înţeleg acest lucru au de suferit

Catrinel Hagivreta, co-fondator şi director general al MEDIjobs - prima platformă pentru recrutarea medicală din România şi Europa de Est -, a declarat, într-un interviu acordat 360medical.ro, că cele mai mari provocări pentru recrutare în domeniul medical sunt ineficienţa proceselor care au loc după recrutare, precum integrarea eronată a noilor angajaţi sau neînţelegerea importanţei unui brand de angajator pozitiv.

În prezent, în 90% dintre procesele de recrutare, candidaţii sunt cei care au controlul şi puterea de negociere, subliniază managerul. 

MEDIjobs colaborează cu peste 150 de angajatori medicali din România, majoritatea din Bucureşti şi din apropierea Capitalei. Anul acesta, compania a obţinut prima finanţare, care i-a permis să dubleze cifra de afaceri lunară în doar şase luni, şi îşi propune să îşi dubleze echipa.

Interviul complet cu Catrinel Hagivreta, co-Fondator MEDIjobs:

Sunteţi co-fondator şi director general al primei platforme medicale pentru recrutarea medicală din România şi Europa de Est. Când aţi decis să vă implicaţi în acest proiect, vă doreaţi să identificaţi eventuale probleme şi să dezvoltaţi soluţii. Care sunt problemele identificate şi ce soluţii aţi adoptat pentru acestea?

Am lucrat în domeniul medical 8 ani de zile, aşadar am fost expusă direct la ineficienţele procesului de recrutare şi nu numai. Îmi amintesc foarte bine că era anul 2015, eram acasă, cu laptopul în braţe după o zi lungă de lucru, şi am început să cercetez ce soluţii de recrutare în domeniul medical există în SUA.

În acel moment am observat că existau soluţii dedicate pentru domeniul medical. Decizia să fiu eu cea care va dezvolta această soluţie pentru Romania cred că am luat-o inconştient, pe loc.

Frustrarea a venit din faptul că pentru posturi de medici nu găseai candidaţi, iar pentru posturi de asistenţi sau personal administrativ aveai o abundenţă de candidaţi, sute, din care marea majoritatea nu aveau nicio legatură cu domeniul medical. Ineficienţa lipsei de profunzime în a găsi candidaţi compatibili cu profilul postului.

În această decadă, un angajat potrivit nu mai înseamnă numai să aibă titulatura potrivită. La MEDIjobs am înţeles că este vorba despre specialitate şi competenţe, de profil psihologic, de ce aspiraţii de carieră are acea persoana şi ce tip de angajator preferă.

Aceste criterii sunt în oglindă cu cele expuse de angajator, astfel încât compatibilitatea să aibă un grad foarte înalt de relevanţă.

Ce anume v-a determinat să fondaţi alături de fratele dumneavoastră platforma MEDIjobs? Consideraţi că aţi reuşit să vă atingeţi obiectivele cu care aţi pornit la drum?

În primul rând, ştiam cât de important este să ai alături de tine la drum un partener pe care te poţi baza şi care, indiferent că lucrurile nu vor merge întocmai cum am plănuit; să ai acel confort ce vine cu certitudinea că va persista alături de tine în a urmări şi a atinge viziunea.

Eu şi fratele meu înainte de gradul de rudenie, am fost prieteni foarte buni încă din adolescenţă. Mai mult decât atât, suntem persoane complementare, aşadar împreună cred că formăm o echipă excelentă.

Care consideraţi că sunt principalele provocări în ceea ce priveşte recrutarea în domeniul medical?

Ineficienţa proceselor care au loc după recrutare şi care, din păcate, afectează recrutarea. De exemplu, integrarea eronată sau lipsa acesteia în cazul noului angajat poate distruge o relaţie, deşi există o compatibilitate aproape perfectă.

Neînţelegerea importanţei unui brand de angajator pozitiv. Astăzi, trăim într-o eră în care, în 90% din procesele de recrutare, candidaţii sunt cei care au controlul şi puterea de negociere. Angajatorii care nu înţeleg acest lucru au foarte mult de suferit.

Care sunt unităţile medicale unde platforma MEDIjobs este implementată? Există anumite criterii pentru selecţia acestora?

Lucrăm în acest moment cu peste 150 de angajatori medicali din România, majoritatea din Bucureşti şi apropierea Bucureştiului, dar am lucrat cu angajatori din multe alte oraşe.

Platforma este uşor accesibilă din orice oraş, însă de multe ori refuzăm să lucrăm cu anumiţi clienţi pentru că nu înţeleg care este dinamica pieţei, nu au oferte competitive sau urmează modele de afaceri cu care noi nu suntem compatibili.

Anul acesta aţi reuşit să obţineţi prima finanţare. Care sunt planurile pentru viitor în acest sens?

Finanţarea obţinută ne-a permis să dublăm cifra de afaceri lunară în doar 6 luni, deci ne-am concentrat foarte mult pe dezvoltarea operaţiunilor cât mai mult pe teritoriul României.

La final de 2018, aţi reuşit să realizaţi obiectivul propus, respectiv dublarea cifrei de afaceri? Ce perspectivă aveţi pentru anul 2019?

În anul 2018 am reuşit să depăşim targetul propus, respectiv am reuşit să creştem de peste cinci ori cifra de afaceri. În 2019 ne propunem să triplăm cifra de afaceri din 2018.

Ce obiective aveţi pe termen scurt şi lung? În calitate de antreprenor, intenţionaţi să vă extindeţi activitatea sau poate să o diversificaţi?

Obiectivele pe termen scurt sunt să ne concentrăm pe consolidarea companiei; în acest sens vom creşte echipa, probabil o vom dubla în următoarele 3-6 luni.

În ceea ce priveşte obiectivele pe cele pe termen lung, ne dorim să ajutam şi mai mult antreprenorii din domeniul medical în a recruta şi a reţine specialiştii medicali în companiile lor.

De asemenea, vom investi foarte mult în comunitatea MEDIjobs, totul cu scopul de a creşte performanţa profesională a membrilor noştri.

Anul acesta am lansat o altă premieră, conferinţa Leaders în Healthcare România, prima conferinţă dedicată leadershipului medical din România, la care au participat peste 130 de medici, rezidenţi, asistenţi, antreprenori, cu scopul de a deveni mai buni.

Misiunea noastră este să creştem contribuţia pe care MEDIjobs o are în dezvoltarea cu succes a vieţii profesionale a membrilor comunităţii noastre.

viewscnt