Cristian Irimia, managing partner al Clinicilor ABC Eurodent, este de profesie medic stomatolog şi antreprenor de 10 ani. Într-un interviu acordat 360medical.ro, Cristian Irimia a vorbit despre noile tendinţe în sectorul stomatologic, care se apropie tot mai mult de sectorul de retail. Irimia a organizat, în clinicile sale, primul Black Friday pe stomatologie din Europa, a deschis primul magazin de produse şi servicii din aceast domeniu şi a implementat primul credit online exclusiv pentru proceduri stomatologice.
Managerul şi-ar dori o mai mare deschidere din partea statului în politica de prevenire a afecţiunilor şi o mai mare stricteţe a controlului calităţii din clinicile stomatologice.
Interviul complet cu Cristian Irimia, managing partner şi medic stomatolog în cadrul Clinicilor ABC Eurodent:
Sunteţi Managing Partner al Clinicilor ABC Eurodent, patru la număr în momentul prezent, deşi sunteti de meserie stomatolog. Cum puteţi descrie experienţa de antreprenor de până în prezent?
Am pornit pe acest drum acum mai bine de 10 ani. Aş repeta oricând experienţa. Este o combinaţie extraordinară între profesie - practicarea meseriei de stomatolog -şi dorinţa de a lucra cu cele mai bune materiale, siguranţă pe care o am prin deciziile pe care le iau în calitate de manager.
Sigur că există o serie de schimbări pe care le-aş dori, în piaţă şi în capacitatea societăţii, a statului, de a se apleca către problemele de sănătate orala. Ca antreprenor, am experienţe similare celor ca mine.
Ca antreprenor în sănătate, însă, aş fi bucuros să lucrez într-un mediu în care este stimulată dorinţa de a preveni şi descuraja comportamentul de trenare a mersului la medic până la agravare.
Avantajul ar fi că poţi să aduci lucruri noi pe piaţă şi asta am încercat să fac tot timpul. Am făcut primul Black Friday pe stomatologie din Europa, am deschis primul shop de produse şi servicii din această arie şi am implementat primul credit online exclusiv pentru proceduri stomatologice.
Câţi angajaţi aveti în cadrul clinicilor? Ce criterii urmăriţi în momentul angajării?
Numărul angajaţilor variază de la o clinică la alta, în funcţie de spaţiul şi de necesităţile zonei, de la 5-6 până la 10-12 angajaţi. În ceea ce priveşte criteriile de angajare, avem o politică constantă de recrutare, atât pentru medici şi asistenţi medicali, cât şi pentru restul personalului.
Candidaţii au la dispoziţie o platformă online pe care pot intra şi vedea care sunt cerinţele noastre, precum şi ce oferim în schimb. În principiu, punem accent pe profesionalism, seriozitate şi empatie. Un avantaj este limba engleză, pentru că în clinici vin tot mai mulţi pacienţi din străinătate.
Care sunt, din punctul dumneavoastră de vedere, factorii care v-au ajutat să rămâneţi un timp îndelungat pe piaţă?
Raportul foarte bun calitate-preţ. Când ajunge în clinică şi i se prezintă un plan de tratament, prima întrebare a pacientului este “cât costă”. Absolut normal.
Tocmai pentru că ştim care sunt problemele pe care pacienţii le întâmpină, începând cu anul acesta, am dezvoltat, împreună cu o bancă, un credit stomatologic exclusiv online, cu o limită de 20.000 de lei.
Practic, pacientul vine în clinică, stabilim împreună care sunt serviciile de care are nevoie, intră în shop-ul ABC Eurodent, îşi alege produsele, iar apoi poate alege ca variantă de plată creditul “Zâmbet cu buletinul”.
Banca procesează cererea în maximum 2 ore, iar banii ajung direct în contul clinicilor, fără ca pacientul să fie nevoit să mai piardă timp. Acesta doar vine la stomatolog şi îşi tratează problemele pentru care a solicitat creditul.
Nu aveţi o politică de marketing agresivă. Prin ce modalităţi află pacienţii de clinicile dumneavoastră?
Campaniile de promovare se desfăşoară, în principal, în mediul online. Atunci când avem ceva important de comunicat o facem şi în offline, pe TV şi în presa scrisă tipărită.
Prin promovare, eu înţeleg constanţă în comunicare şi poziţionare, bazată pe o strategie de marketing coerentă, pe termen mediu şi lung. Ori, în servicii de sănătate, onestitatea şi raportarea permanentă la pacient şi la nevoile lui sunt esenţiale.
Respectul faţă de acesta nu permite agresivitate. Un brand din sănătate, pentru a fi puternic, are nevoie de reputaţie şi de cazuri de succes, livrate cu celeritate publicului.
Care este profilul unui pacient care vine la Clinica ABC Eurodent?
Pacienţii ABC Eurodent au venituri medii şi peste medie. În ceea ce priveşte vârsta, există o predispoziţie pentru plus 35 de ani, mai ales că mare parte din activitate este dedicată chirurgiei şi implantologiei.
De la unul, două implanturi până la o restaurare dentară completă, practic nu există cazuri pe care să nu le putem rezolva. Pentru cei care îşi doresc o lucrare rapidă, caci există o adresabilitate în creştere pe acest segment, dispunem de tehnologiile necesare, cu amendamentul că preferăm calitatea în locul vitezei.
Clinicile sunt amplasate în două sectoare: 6 şi 3. Ce a determinat această amplasare? Aţi urmărit un anumit vad comercial?
Cerinţele şi nevoile pacienţilor noştri sunt esenţiale, aşa că am mers foarte aproape de ei. Locuitorii din aceste sectoare au profilul pacientului ABC Eurodent, aşa că am decis să fim foarte aproape de ei, într-un oraş în care distanţele devin tot mai greu de parcurs.
A fi situat central nu oferă o valoare serviciilor, iar dacă pot să vin mai aproape de oameni, voi face această alegere înaintea oricărei amplasări de top.
În ce mod vă afectează/v-a afectat activitatea legislaţia din domeniu cu privire la cabinetele stomatologice?
Respectăm legea şi e firesc să existe reglementări în domeniu, aşa că nu am avut probleme demne de menţionat ori care să ne îngrădească activitatea. Mai degrabă ne afectează ceea ce nu se întâmplă.
Mi-aş dori o mai mare deschidere din partea statului în politica de prevenire a afecţiunilor şi o stricteţe a controlului calităţii. Mă refer aici la materialele care se folosesc în piaţă şi la transparenţa încasărilor şi a formelor în care sunt angajaţi oamenii.
Care sunt planurile pe care le aveţi pentru viitor cu privire la clinici?
În această toamnă, am demarat un proiect de modernizare a clinicilor. Ne dorim un design nou, o accesibilizare a spaţiilor, mai ales că trebuie să răspundem nevoilor de amplasare pentru o serie de tehnologii noi.
Sigur că ne gândim la o creştere a numărului de clinici, mai ales că avem un brand de angajator consolidat, iar resursa umană de calitate şi aprecierea pe care o primim de la pacienţi ne fac să ne gândim la un spaţiu nou.
Alegem dezvoltarea durabilă, pe baze solide, aşa că vom trece la etapa următoare abia după ce vom fi convinşi că cele patru clinici de acum – Decebal, 1 Decembrie, Drumul Taberei şi Ghencea – vor răspunde pe deplin cerinţelor şi nevoilor pacienţilor nostri.