O dietă sănătoasă bazată pe plante reduce riscul de a dezvolta boli cardiace

O dietă sănătoasă bazată pe plante reduce riscul de a dezvolta boli cardiace
august 08 14:19 2019 Timp citire articol: 3 minut(e)

Persoanele ce au o dietă sănătoasă, bazată mai mult pe plante, au riscuri mai mici de a dezvolta boli cardiace sau de deces din cauza acestor afecțiuni, în comparație cu persoanele care consumă mai mult carne și carbohidrați rafinați, arată un studiu realizat în SUA.

Cercetătorii au analizat 12.168 de adulți cu vârstă mijlocie timp de 30 de ani și le-au evaluat obiceiurile de alimentație. În timpul studiului, 5.436 de participanți au decedat, inclusiv 1.565 ce au decedat din cauza unor boli cardiovasculare.

În comparație cu persoanele ce au urmat o dietă bazată pe plante sau vegetariană, cei cu dietele mai bogate în produse animale și carbohidrați rafinați au fost mai predispuși cu 31-32% să moară din cauza bolilor cardiace și cu 18-25% mai predispuși să moară din orice cauze în timpul studiului.

Persoanele ce au mâncat mai puține mese bazate pe plante au fost de asemenea cu 16% mai predispuse să dezvolte atacuri cardiace non-fatale sau accidente vasculare decât participanții ce au mâncat în cea mai mare a timpului plante.

“Dietele bogate în plante încep să câștige popularitate, iar studiul nostru furnizează mai multe dovezi ce sugerează că o dietă bazată pe plante poate fi bună pentru sănătatea inimii”, a spus autorul studiului Casey Rebholz, cercetător la Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health din Baltimore, citat de Reuters.

La începutul studiului, participanții aveau vârste cuprinse între 45 și 64 de ani și nu aveau boli cardiace. Cei care au aderat la o dietă bazată pe plante sau vegetariană pentru următorii 30 de ani au fost în cea mai mare parte femei, albi, absolvenți de liceu și activi fizici. Totodată aceștia au fost mai puțin predispuși să fie obezi, fumători sau să aibă tensiunea arterială crescută ori diabet.

Dar nu toate dietele vegetariene și bazate pe plante au fost benefice în mod egal, au raportat cercetătorii în “Journal of the American Hearth Association”.

Ei au analizat patru tipuri de diete în funcție de conținutul de plante: o dietă totală bazată pe plante, una bazată în primul rând pe plante sănătoase ca legumele verzi, o dietă complet vegetariană, și a patra ce a inclus mai multe mese nesănătoase bazate pe plante, axată pe legume cu amidon cum ar fi cartofii și alimente procesate.

Persoanele ce au urmat una din cele trei diete mai sănătoase au consumat o medie de 4,1-4,8 de porții de fructe și legume și mai puțin de o porție de carne roșie sau procesată pe zi.

În contrast, persoanele ce au urmat dieta nesănătoasă bazată pe plante au consumat o medie de 2,3 porții de fructe și legume pe zi și 1,2 porții de carne roșie sau procesată.
Consumul mai multor alimente bazate pe plante și a mai puține produse animale a fost legat de un risc scăzut de boli cardiace și deces chiar și în cazul dietei nesănătoase bazate pe plante, dar beneficiile nu au fost la fel de pronunțate ca în cazul dietelor vegetariene sau celor mai sănătoase bazate pe plante.

scrie un comentariu

0 Comentarii

Adaugă un comentariu