Alimentele ultraprocesate conduc la un consum mai mare de calorii și la creșterea în greutate susțin medicii americani

Alimentele ultraprocesate conduc la un consum mai mare de calorii și la creșterea în greutate susțin medicii americani
mai 17 09:53 2019 3 minut(e)

Oamenii care mănâncă multe alimente ultraprocesate – cum ar fi înghețată, pâine albă și preparatele conservate – au tendința de a consuma mai multe calorii decât cei care mănâncă alimente care nu sunt prelucrate, arată concluziile unui nou studiu realizat în SUA.

Cercetătorii au descoperit că oamenii consumau mai mult de 500 de calorii atunci când li s-au oferit mese care conțineau produse ultraprelucrate, potrivit rezultatelor publicate în revista ”Cell Metabolism”.

”A fost o surpriză pentru noi. În ciuda meselor potrivite pentru sare, zahăr și grăsimi – substanțele nutritive despre care oamenii cred că le determină creșterea în greutate – am văzut creșteri substanțiale ale consumului în cazul alimentele ultraprocesate”, a spus autorul principal al studiului Kevin Hall, cercetător principal la Institutul Național de Diabet și Boli Digestive și Rinichi din Bethesda, Maryland, citat de Reuters.

Hall și colegii săi au studiat 20 de voluntari care au fost dispuși să trăiască în laborator timp de 28 de zile și au consumat numai alimentele care le-au fost oferite.

Fiecare participant a fost repartizat aleatoriu pentru a primi fie mese care conțin doar alimente ultraprocesate timp de două săptămâni, fie o alimentație alcătuită doar din alimente neprocesate. La sfârșitul celor două săptămâni, participanții au trecut la regimul celuilalt grup.

În categoria alimentară ultraprocesată s-au regăsit produse cum ar fi ravioli conservate, piersici conservate în sirop, cârnați de curcan, macaroane congelate și brânză sau pui prăjit înghețat. În categoria neprocesată au fost fructe proaspete, cartofi, ouă proaspete, pui la grătar, legume congelate, dar neprelucrate.

Mesele au fost concepute astfel încât să conțină aceeași cantitate de nutrienți și calorii, indiferent dacă au fost ultraprocesate sau neprocesate.

Cercetătorii au calculat câte calorii ar trebui să mănânce în fiecare zi fiecare voluntar pentru a-și menține greutatea și apoi au dublat această cantitate în mesele oferite. Voluntarii au putut să să mănânce cât de mult vroiau și cercetătorii au măsurat caloriile lăsate neconsumate.

Voluntarii au raportat că ambele diete au avut un gust bun și erau satisfăcătoare, ceea ce înseamnă că nu consumau mai puțin din alimentele neprocesate din cauza problemelor de gust.

O diferența mare, a spus Hall, a fost că nivelurile unui hormon de suprimare a apetitului au crescut atunci când participanții la studiu au consumat alimente neprocesate și în mod similar, grelina, hormonul care induce foamea, a fost mai mic în cazul celor care au consumat o dietă pe bază de alimente neprelucrate, ceea cesuprima senzația de foame și le-a permis să mănânce mai puține calorii.

În timpul celor două săptămâni, în care voluntarii au mâncat doar alimente ultraprocesate, au consumat în medie peste 508 de calorii pe zi. Mai mult, în cele două săptămâni de consum al alimentelor ultraprocesate, voluntarii s-au îngrășat în medie cu două kilograme, comparativ cu o pierdere de două kilograme după două săptămâni de consum de alimente alimentar neprocesate.

Cercetătorii încă nu știu cu certitudine de ce oamenii au mâncat mai mult și s-au îngrășat când au consumat o dietă bogată în alimente ultraprocesate.

”Este posibil că produsele alimentare procesate să combine niveluri ridicate de zaharuri și grăsimi într-un mod care nu ar apărea în natură. Această combinație poate stimula regiunea de recompensă din creierul nostrum”, a explicat Hall.

Acest studiu sugerează că ar putea fi obținute beneficii majore în lupta împotriva obezității prin reducerea consumului de alimente ultraprocesate și nu prin eliminarea de nutrienți sau calorii specifice, din alimentație au mai afirmat autorii cercetării.

  Citește mai multe despre:
  Categorii:
scrie un comentariu

0 Comentarii

Niciun comentariu!

Poți adăuga unul pentru a porni o conversație.

Adaugă un comentariu

Datele tale sunt în siguranță! Adresa de e-mail nu va fi publicată. Datele introduse nu vor fi distribuite către terți.
Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.