Consumul frecvent de proteine ​​vegetale, asociat cu un risc mai mic de deces

Consumul frecvent de proteine ​​vegetale, asociat cu un risc mai mic de deces
august 27 11:57 2019 Timp citire articol: 2 minut(e)

Oamenii care mănâncă mai multe proteine ​​vegetale au o speranță de viață mai mare decât cei care obțin mai multe proteine ​​din carne, sugerează un studiu japonez.

Cercetătorii au analizat aproape 71.000 de adulți japonezi de vârstă mijlocie pentru o perioadă medie de aproape două decenii. Comparativ cu persoanele care au consumat cea mai mică cantitate de proteine ​​vegetale, participanții care au consumat cea mai mare cantitate au avut un risc cu 13% mai mic să moară în timpul studiului și cu 16% mai mic de a muri din cauze cardiovasculare.

“Studiile anterioare au descoperit un consum mai mare de proteine ​​animale este asociat cu boli cronice crescute și mortalitate, în timp ce un consum mai mare de proteine ​​vegetale este asociat cu un risc mai mic, dar majoritatea acestor studii au fost efectuate în populații occidentale, în care consumul de proteine ​​animale este mult mai mare decât proteinele vegetale “, a spus dr. Frank Hu, președinte al departamentului de nutriție de la Harvard T.H. Chan School of Public Health din Boston, citat de Reuters.

Proteina animală nu a părut să influențeze longevitatea în studiu, au raportat cercetătorii pe 26 august online în JAMA Internal Medicine.

În general, în perioada studiului au murit 12.381 de persoane, inclusiv 5.055 de victime cauzate de cancer, 3.025 de boli cardiovasculare, 1.528 de boli de inimă și 1.198 din cauza bolilor cerebrovasculare.

Concluziile cercetării arată că persoanele care au înlocuit doar 3% din carnea roșie cu proteine ​​vegetale au avut un risc cu 34% mai mic să moară din orice cauze, cu 39% mai mic de a muri de cancer și cu 42% mai mic să moară de boli de inimă în timpul studiului.

În cazul persoanelor care au înlocuit doar 4% din carnea procesată din dieta lor cu proteine ​​vegetale rezulatele cercetării arată că au avut un risc general mai mic de deces cu 46% și cu 50% mai mic de muri din cauza cancerului.

Când oamenii mănâncă mai multe alimente cu proteine ​​vegetale, cum ar fi nucile, soia și lintea, există o îmbunătățire semnificativă a factorilor de risc cardiovascular, cum ar fi lipidele sanguine, tensiunea arterială și greutatea corporală, se mai arată în concluziile studiului.

Aceste alimente vegetale conțin nu numai proteine, dar și alte substanțe nutritive benefice, cum ar fi grăsimile sănătoase, vitaminele anti-oxidante, minerale și fitochimice.

scrie un comentariu

0 Comentarii

Adaugă un comentariu