Lipsa somnului poate afecta metabolizarea grăsimilor

Lipsa somnului poate afecta metabolizarea grăsimilor
septembrie 18 16:10 2019 Timp citire articol: 2 minut(e)

Un program simulat de somn restricționat pentru a semăna cu o săptămână de lucru obișnuită din SUA le-a modificat participanților la studiu metabolismul lipidic, iar somnul de recuperare nu a șters complet efectele privării de odihnă, arată concluziile unui nou studiu realizat de cercetătorii de la Pennsylvania State University.

Este cunoscut faptul că întreruperea somnului are efecte dăunătoare asupra metabolismului, dar până acum majoritatea studiilor s-au concentrat pe metabolismul glucozei, important pentru diabet, în timp ce relativ puține au analizat digestia lipidelor din mâncare, mai afirmă autorii cercetării.

Participanții la studiu, 15 bărbați sănătoși cu vârsta de 20 și ceva de ani, au petrecut o săptămână având parte de mult somn acasă, iar ulterior au dormit în laborator pentru timp de zece zile.

Pe durata a cinci nopți, participanții nu au dormit mai mult de cinci ore pe noapte. În timpul studiului, cercetătorii au colectat date, dar de asemenea au petrecut timp interacționând cu subiecții, ajutându-i să rămână treji și pozitivi.

Pentru a afla cum programul inconfortabil a afectat metabolismul, cercetătorii le-au dat participanților o masă standardizată ridicată în grăsimi, un bol de chili mac, după patru nopți de privare de somn.

Majoritatea participanților s-au simțit mai puțin satisfăcuți după ce au mâncat aceeași mâncare atunci când au fost privați de somn, în comparație cu momentul în care au mâncat-o când erau bine odihniți.

Cercetătorii au comparat apoi mostrele de sânge ale participanților din studiu. Ei au descoperit că privarea de somn a afectat răspunsul lipidic postprandial, ceea ce duce la o curățare mai rapidă a lipidelor din sânge după o masă. Asta ar putea cauza predispoziția oamenilor de a se îngrășa. ”Lipidele nu se evaporau, erau depuse”, a explicat autorul studiului dr. Orfeu Buxton, citat de sciencedaily.com.

Săptămână de muncă simulată de cercetători a fost încheiată cu o noapte simulată de vineri sau sâmbătă când participanții puteau să stea zece ore în pat. După prima noapte, au mâncat un bol de chili mac .

Chiar dacă metabolismul lor al grăsimilor din mâncare a fost ușor mai bun după o noapte de recuperare a somnului, nu au ajuns la nivelul de bază sănătos.

scrie un comentariu

0 Comentarii

Adaugă un comentariu