Tot mai mulţi americani au mai multă încredere în AI şi în social media decât în opinia medicului lor, potrivit unui sondaj

Tot mai mulţi americani au mai multă încredere în AI şi în social media decât în opinia medicului lor, potrivit unui sondaj

Un nou sondaj arată că tot mai mulţi americani au încredere în social media şi în site-urile de internet legate de sănătate pentru sfaturi medicale, în detrimentul unui adevărat profesionist din domeniul sănătăţii.

Din cei 2.000 de adulţi americani chestionaţi, mulţi au apelat la internet pentru informaţii „exacte" referitoare la sănătatea lor înainte de a-şi întreba medicul, potrivit sondajului.

De fapt, un număr semnificativ mai mare de americani consultă site-urile de sănătate (53%) şi reţelele de socializare (46%) decât un medic în carne şi oase (44%).

Aproape trei sferturi (73%) consideră că au o mai bună înţelegere a sănătăţii lor decât propriul medic.

Comandat de UserTesting şi realizat de OnePoll, sondajul a constatat, de asemenea, că încrederea publicului în inteligenţa artificială (AI) diferă în întreaga lume.

Acelaşi sondaj, care a chestionat 1.000 de adulţi britanici şi 1.000 de adulţi australieni, constată, comparativ, că 44% dintre britanici şi 27% dintre australieni nu ar avea încredere în AI pentru a se ocupa de orice sarcină legată de sănătate.

Între timp, doar 6% dintre americani împărtăşesc aceleaşi sentimente anti-AI.

Pentru a demonstra şi mai mult punctul lor de vedere, doi din trei americani spun că şi-au căutat simptomele pe un motor de căutare pe internet, cum ar fi Google sau pe un site precum WebMD.

Infografic: Sondajul arată că oamenii preferă AI şi internetul în locul medicului lor. Respondenţii au spus că vor consulta internetul sau chatGPT în loc să se adreseze medicului lor pentru că: 57% nu înţelegce plan de asigurări de sănătate au sau ce acoperă acesta; 51% se simt stânjeniţi de afecţiunea lor;sau 45% pentru că doresc o a doua opinie (2nd opinion)

Mai mult de jumătate dintre respondenţi (52%) declară că au dat o listă cu simptomele lor unui model lingvistic mare (LLM) precum ChatGPT, în căutarea unui diagnostic.

Dintre aceştia, 81% au primit un diagnostic de la LLM, iar atunci când au fost întrebaţi de acurateţea diagnosticului lor după ce au consultat un medic, 84% spun că diagnosticul a fost corect.

Respondenţii spun că preferă să consulte internetul sau ChatGPT în locul medicului lor pentru că nu înţeleg asigurarea de sănătate sau ce acoperă aceasta (57%), pentru că sunt jenaţi de ceea ce experimentează (51%) sau pentru că doresc o a doua opinie (45%).

„PX - sau experienţa pacientului - nu se referă doar la relaţia dintre pacienţi şi furnizori", spune purtătorul de cuvânt Lija Hogan, director de strategie de cercetare pentru întreprinderi la UserTesting, într-o declaraţie.

Căutările online în domeniul sănătăţii se extind dincolo de programarea consultaţiilor sau a vizitelor la distanţă.

Americanii folosesc inteligenţa artificială ca mijloc de a-i ajuta să navigheze într-o experienţă complexă, cu mai multe informaţii care sunt de înţeles şi relevante pentru ei şi pe care le consideră demne de încredere.

Sondajul relevă, de asemenea, că oamenii ar avea încredere în AI pentru a le recomanda planuri de tratament (53%), pentru a programa întâlniri cu medicii (52%) şi pentru a folosi serviciile online ale farmaciilor pentru a-şi completa reţete (47%).

De asemenea, respondenţii ar avea încredere în AI pentru a le încredinţa tiparele de somn (53%), informaţiile despre ritmul cardiac (51%), tensiunea arterială (42%) şi informaţiile despre fertilitate (40%).

Aproape un sfert dintre respondenţi (23%) ar avea încredere în AI pentru a le diagnostica afecţiuni medicale, cum ar fi anumite boli cronice, cum ar fi bolile de inimă şi diabetul (48%), Covid-19 (42%), precum şi răcelile şi gripele (40%).

Dintre cei chestionaţi, 94% deţin un dispozitiv inteligent personal care poate urmări starea de sănătate şi 86% dintre ei folosesc dispozitive inteligente pentru a opta pentru urmărirea stării de sănătate.

Şase din 10 (62%) spun că urmărirea sănătăţii le-a influenţat comportamentele referitoare la stilul de viaţă.

Desigur, o mare parte din încrederea pe care americanii o au în tehnologie nu se opreşte la AI.

De asemenea, mulţi ar avea încredere în marile companii de tehnologie cu privire la datele lor personale de sănătate, inclusiv Google (54%), Apple (47%), Fitbit (34%), Amazon (31%) şi Meta (25%).

În general, 78% declară că sunt „încrezători" că AI şi companiile de tehnologie ar proteja informaţiile lor de sănătate.

„Medicii şi pacienţii trebuie să înţeleagă împreună cum poate juca AI cel mai bun rol căutările lor online în domeniul sănătăţii", continuă Hogan.

„Acest lucru înseamnă că trebuie să ne dăm seama care sunt barierele de protecţie potrivite pentru a ne asigura că oamenii primesc sfaturi de înaltă calitate în contextele potrivite şi cum să conectăm pacienţii cu furnizorii. Prevalenţa tot mai mare a „deşerturilor de asistenţă medicală" - locaţii cu acces inadecvat la unul sau mai multe tipuri de servicii medicale - sau chiar şi a lipsei obişnuite de acces în America înseamnă că AI va fi încorporată în căutările din domeniul medical şi al sănătăţii pentru a oferi asistenţă la scara de care avem nevoie pe măsură ce ţara îmbătrâneşte", scriu autorii studiului.

Metodologia sondajului:

Recentul sondaj aleatoriu cu dublă deschidere la 2.000 de americani din populaţia generală a fost comandat de UserTesting în perioada 13 octombrie - 17 octombrie 2023.

Acesta a fost realizat de compania de cercetare de piaţă OnePoll, a cărei echipă provine din cadrul Societăţii de Cercetare de Piaţă, având şi calitatea de membru corporativ al Asociaţiei Americane pentru Cercetarea Opiniei Publice (AAPOR) şi al Societăţii Europene pentru Cercetare de Opinie şi Marketing (ESOMAR).

Sondajul cuprinde rapoarte complete referitoare la utilizarea inteligenţei artificiale în sănătate şi pentru populaţia din Australia şi Marea Britanie.

viewscnt