FDA și nutriționiștii dispută calitatea soia de a fi folosită ca un produs de îngrijire pentru inimă

FDA și nutriționiștii dispută calitatea soia de a fi folosită ca un produs de îngrijire pentru inimă
iulie 17 12:58 2019 Timp citire articol: 3 minut(e)

Agenția de reglementare americană ar trebui să continue să recomande proteina de soia ca parte unei diete sănătoase pentru inimă, deoarece ajută la scăderea nivelului de colesterol, au concluzionat cercetătorii după analizarea mai multor studii efectuate în ultimii 20 de ani.

Administrația Americană pentru Alimente și Medicamente (FDA) a autorizat ca produsele din soia să fie folosite ca produse de îngrijire pentru inimă din 1999. Dar din 2017 FDA a propus retragerea acestei autorizații, citând rezultate mixte din studiile mai recente asupra beneficiilor produselor din soia asupra inimii.

Pentru analiza din prezent, cercetătorii au extras date din 46 de studii asupra produselor din soia citate de FDA în propunerea acesteia de a revoca permisiunea pentru punerea pe piață a produselor din soia ca fiind sănătoase pentru inimă.

Soia a redus colesterolul total, conform analizei. De asemenea, soia a redus nivelurile lipoproteinelor cu densitate mică (LDL).

“Pacienții se pot simți încrezători că soia va ajuta la scăderea colesterolului la fel ca alte produse aprobate de FDA ca nucile, ovăzul, orzul, produsele de psylium și margarina vegetală. FDA a fost un deschizător de drumuri în ceea ce privește înștiințarea publicului despre plantarea alimentelor ce scad colesterolul și este foarte trist să îi vedem că dau înapoi odată ce oamenii au început să conștientizeze valoarea unor anumite alimente”, a spus dr. David J.A. Jenkins, autorul principal al studiului și cercetător nutriționist la Universitatea din Toronto, Canada, citat de Reuters.

Din 1990, FDA a fost responsabil de evaluarea datelor legate de sănătate de pe alimentele ambalate pentru a asigura că își au rădăcinile în știința adevărată, a spus FDA în declarația în care anunță propunerea de a retrage autorizația pentru soia. Alte autorizații aprobate pentru alimentele ambalate de-a lungul anilor au inclus potențialul calciului și vitaminei D pentru a scădea riscul de osteoporoză sau cel al fructelor și al legumelor de a scădea riscul de cancer.

FDA nu a răspuns unei cereri de comentarii asupra noului studiu.

În declarația din 2017, Susan Mayne, directoare la Centrul pentru Siguranța Alimentelor și Nutriție Aplicată de la FDA a spus: “Recenzia noastra asupra acelor dovezi ne-a adus la concluzia că relația dintre proteinele de soia și bolile cardiace nu ating standardul riguros pentru o autorizație FDA în ceea ce privește revendicările legate de sănătate.”

În analiza din prezent, soia a redus LDL cu o medie de 4,2 la 6,7 mg/dL, au raportat cercetătorii în “Journal of the American Heart Association”. Aceasta este similară cu reducere medie de 6,3 mg/dL văzută în studiile completate până în 1999 ce au contribuit la autorizațiile FDA legate de revendicările beneficiilor soia asupra inimii, au scris cercetătorii.

“Produsele din soia sunt sănătoase pentru inimii și sunt o bună sursă de proteine. Alte obiceiuri pentru o inimă sănătoasă includ activitatea fizică zilnică și o dietă bogată în legume și săracă în zahăr și grăsimi saturate”, a spus dr. Omer Kucuk, cercetător la Universitatea Emory.

Personele care vor să scadă riscul de atacuri de cord și de accidente vasculare ar trebui să evite de asemenea gălbenușul de ou, să limiteze aportul de carne roșie și să consume în general o dietă mai bazată pe plante. Orice combinație de cereale și legume conține amino acizii esențiali necesari pentru ca organismul să formeze proteine, deci orice combinație de mazăre, fasole, linte, năut, nuci cu pâine, paste sau orez (toate care ar trebui să fie cereale integrale) ajută la obținerea proteinelor, a adăugat dr. David Spence de la Universitatea de Vest din London, Ontario.

Soia este una din multele metode prin care oamenii pot ajunge la o dietă bazată pe plante fără a pierde proteinele pe care s-au obișnuit să le obțină din carne.

scrie un comentariu

0 Comentarii

Adaugă un comentariu