Schimbare în organizarea ANMDMR: biroul de audit intern, trecut în coordonarea preşedintelui

Schimbare în organizarea ANMDMR: biroul de audit intern, trecut în coordonarea preşedintelui

Ministrul Sănătăţii a aprobat schimbări la nivelul structurii organizatorice a Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR). Cea mai importantă modificare se referă la trecerea biroului de audit intern în coordonarea preşedintelui instituţiei.

Măsura este prevăzută într-un ordin al ministrului Sănătăţii (nr. 2.318/2021), publicat joi în Monitorul oficial, care înlocuieşte ordinul nr. 1.412/2019 (pentru aprobarea structurii organizatorice a ANMDMR), care a fost abrogat.

Cea mai importantă schimbare în structura organizatorică a instituţiei este trecerea biroului de audit intern din coordonarea vicepreşedintelui cu atribuţii privind activităţile tehnico-administrative în cea a preşedintelui.

De asemenea, în structura ANMDMR este înfiinţat un compartiment pentru activităţi
specifice ştiinţifice, aflat tot în coordonarea preşedintelui.

Potrivit legii de reorganizare a agenţiei, intrată în vigoare în iulie 2019, ANMDMR este condusă de un preşedinte şi de doi vicepreşedinţi, iar numărul maxim de posturi este de 500, inclusiv preşedintele şi vicepreşedinţii.

Posturile de preşedinte şi vicepreşedinte ar trebui ocupate prin concurs organizat de Ministerul Sănătăţii, potrivit actului normativ, însă aceste concursuri nu au fost niciodată organizate de la intrarea în vigoare a noii legi.

Actualul preşedinte al ANMDMR este prof. farm. dr. Robert Ancuceanu, care a demisionat, urmând să părăsească şefia instituţiei de la 15 noiembrie.

viewscnt