Autoritățile sanitare americane, îngrijorate de efectele adverse ale vaccinului anti-Covid-19 al AstraZeneca

Autoritățile sanitare americane, îngrijorate de efectele adverse ale vaccinului anti-Covid-19 al AstraZeneca
septembrie 16 10:08 2020 Timp citire articol: 2 minut(e)

Administrația pentru alimente și medicamente (FDA) din Statele Unite analizează dacă va urma decizia autorităților britanice de a permite reluarea studiilor clinice de fază finală în care este testat vaccinul anti-Covid-19 dezvoltat de compania AstraZeneca în colaborare cu Universitatea Oxford, în condițiile în care o altă instituție importantă americană, Institutul Național de Sănătate (NIH), a lansat o investigație după apariția unor reacții adverse serioase la un pacient. 

“Conducerea NIH este foarte îngrijorată. Speranțele tuturor sunt legate de un vaccin, dar dacă ai o complicație majoră totul poate deraia”, a declarat dr. Avindra Nath, director în cadrul diviziei pentru afecțiuni neurologice și AVC din cadrul NIH, citat de CNN.

Studiile clinice în care erau testate vaccinurile AstraZeneca/Universitatea Oxford au fost oprite temporar săptămâna trecută, după apariția unor reacții adverse severe la un participant. Luni, studiile clinice au fost reluate în Europa, după o decizie a autorităților de reglementare britanice.

Totuși, studiile clinice rămân blocate în SUA până la finalizarea evaluărilor de către FDA și NIH.

Suspendarea studiilor clinice a fost decisă după ce la un participant la studiul clinic derulat în Marea Britanie s-a identificat mielită transversă, o inflamaţie a coloanei vertebrale care este declanșată de multe ori de infecții virale.

Ulterior, AstraZeneca a anunțat că pacientul și-a revenit și a fost externat.

Experții din cadrul NIH urmează să ia probe din sânge și țesuturi de la pacientul britanic pentru a determina dacă anticorpii generați de vaccin au legătură cu afecțiunea apărută la participantul la studiu.

Dacă o astfel de legătură este determinată, FDA ar putea opri studiul clinic sau ar putea permite continuarea sa în condiții mai stricte de supraveghere a persoanelor înrolate.

scrie un comentariu

0 Comentarii

Adaugă un comentariu