Medicina stilului de viață: Specialiștii recomandă schimbări de comportament pentru a inversa riscul de boli

Medicina stilului de viață: Specialiștii recomandă schimbări de comportament pentru a inversa riscul de boli
iunie 09 11:35 2024
Articol scris de:
Timp citire articol: 3 minut(e)

Medicina stilului de viață (LM) este o ramură a medicinei axată pe asistența medicală preventivă și autoîngrijire care se ocupă cu prevenirea, cercetarea, educația și tratamentul tulburărilor cauzate de factorii distructivi stilului de viață și cauzele de deces care pot fi prevenite. Acești factori sunt alimentația, sedentarismul, stresul cronic și comportamente autodistructive, inclusiv consumul de produse din tutun și abuzul de droguri sau alcool.

Scopul medicinei stilului de viață este de a îmbunătăți sănătatea și bunăstarea indivizilor prin aplicarea celor 6 piloni ai LM (nutriție, activitate fizică regulată, somn reparator, managementul stresului, evitarea substanțelor riscante și conexiunile sociale pozitive) pentru a preveni afecțiunile cronice cum ar fi bolile cardiovasculare, diabet, sindrom metabolic si obezitate.

Colegiul American de Medicină a Stilului de Viață (ACLM) definește medicina stilului de viață (LM) ca fiind „o specialitate medicală care utilizează intervenții terapeutice în stilul de viață ca metodă principală de tratare a afecțiunilor cronice, inclusiv, dar fără a se limita la, bolile cardiovasculare, diabetul zaharat de tip 2 și obezitatea”.

Furnizorii clinici de medicină a stilului de viață sunt instruiți și practică aplicarea de modificări ale stilului de viață bazate pe dovezi pentru a trata, vindeca și, adesea, inversa condițiile de boală.

Apărută în 2004, această specialitate relativ nouă se bazează pe ceea ce se numește cei șase piloni ai medicinei stilului de viață: nutriția, activitatea fizică, gestionarea stresului, somnul reparator, conexiunea socială și evitarea substanțelor riscante. Să analizăm mai îndeaproape acești piloni:

Alimentația bazată pe legume și fructe

Există numeroase dovezi științifice care susțin utilizarea unei alimentații predominant vegetale ca strategie importantă pentru a preveni bolile cronice, a trata afecțiunile cronice și chiar a inversa bolile cronice.

Acest tip de dietă este densă în nutrienți și bogată în fibre.

Pentru a urma o astfel de dietă, sunt recomandate o varietate de fructe, legume, cereale integrale, leguminoase, nuci și semințe minim procesate.

Activitatea fizică

O activitate fizică consistentă și regulată combate efectele negative ale unui stil de viață sedentar. Este esențial ca adulții să facă mișcare atât prin activități fizice generale, cât și prin exerciții fizice intenționate, cel puțin o dată pe săptămână, ca parte a sănătății generale.

Gestionarea stresului

Stresul poate duce la îmbunătățirea sănătății și a productivității, sau poate duce la anxietate, depresie, obezitate, disfuncții imunitare și alte consecințe negative.

Recunoașterea răspunsurilor negative la stres și identificarea mecanismelor de adaptare și a tehnicilor de reducere a stresului conduc la o mai bună stare de bine.

Evitarea substanțelor riscante

Utilizarea oricărei forme de consum de tutun și de alcool crește riscul de boli cronice și de deces.

Tratamentele necesită timp, o varietate de abordări și încercări multiple pentru a obține în cele din urmă succesul.

Răbdarea și sprijinul sunt elemente vitale pentru stoparea obiceiurilor legate de substanțele de risc, spun specialiștii.

Somn odihnitor

Adormitul prea târziu și întreruperile de somn provoacă apatie, o atenție și sociabilitate scăzute, un somn mai puțin profund, mai puține calorii arse în timpul zilei, o creștere a foamei, o scădere a senzației de sațietate, rezistență la insulină și o performanță scăzută.

Specialiștii recomandă șapte sau mai multe ore de somn pe noapte.

Conexiunea socială

Îmbogățirea conexiunilor și a relațiilor sociale afectează puternic sănătatea mentală, fizică și emoțională.

Exploatarea puterii relațiilor și a rețelelor sociale consolidează comportamentele de vindecare, subliniază specialiștii.

Cel mai important predictor al fericirii umane și al unei vieți îndelungate este faptul de a avea conexiuni sociale puternice (motiv pentru care dezvolt mai jos).

Tensiunea arterială și ritmul cardiac se îmbunătățesc chiar și în cazul unor interacțiuni sociale scurte și optimiste, spun ei.

scrie un comentariu

0 Comentarii

Adaugă un comentariu