Cine se bucură mai mult de un somn odihnitor noaptea

Cine se bucură mai mult de un somn odihnitor noaptea
mai 21 12:10 2022 Timp citire articol: 2 minut(e)

Un somn odihnitor noaptea este curată sănătate, dar se pare că femeile au mai puține șanse să se bucure de el comparativ cu bărbații. Un nou sondaj efectuat la peste 2.000 de adulți din SUA arată că femeile au mai puține șanse de a avea un somn bun și mai multe șanse să raporteze somnolență în timpul zilei decât bărbații.

Rezultatele sondajului online a reliefat că femeile au șanse de 1,5 ori mai mari decât bărbații să se trezească în somn și să nu se simtă odihnite dimineața. De asemenea, somnolența afectează activitățile zilnice a 81% dintre femei, comparativ cu 74% dintre bărbați. Sondajul, comandat de Academia Americană de Medicină a Somnului (AASM), a fost realizat între 17 și 24 februarie 2022.

„Există o presiune incredibilă pe care o simt unele femei – nevoia de a lucra, de a gestiona o gospodărie și de a crește copii, totul cu zâmbetul pe buze. Uneori, trebuie să ne lăsăm pelerina de supererou. Trebuie să ne întoarcem la stâlpii sănătății: nutriție, exerciții fizice și somn”, a spus dr. Seema Khosla, director medical al Centrului pentru Somn din Dakota de Nord și președinte al comitetului consultativ de conștientizare a publicului AASM.

„Acest lucru nu trebuie să fie complicat. Este o chestiune de a acorda prioritate somnului. Pune dispozitivele deoparte puțin mai devreme, creează o rutină relaxantă de noapte și asigură-te că există suficient timp pentru a dormi cel puțin șapte până la nouă ore în fiecare noapte”, a afirmat Khosla, potrivit Medicine.Net.com.

Conform AASM adulții ar trebui să doarmă cel puțin șapte ore pe noapte. Iată câteva sfaturi de la experții americani în somnologie pentru a avea un somn odihnitor:

  • Păstrați un program de somn constant. Treziți-vă la aceeași oră în fiecare zi, chiar și în weekend sau în vacanțe.
  • Faceți-vă dormitorul liniștit și relaxant și păstrați-l la o temperatură confortabilă și rece.
  • Limitați expunerea la lumină puternică seara și opriți dispozitivele electronice cu cel puțin 30 de minute înainte de culcare.
  • Nu mâncați o masă copioasă înainte de culcare. Dacă vă este foame seara, mâncați o gustare ușoară și sănătoasă. Nu consumați cofeină, nicotină și alcool înainte de culcare.
  • Faceți sport în mod regulat și mențineți o dietă sănătoasă.
  • Nu vă culcați decât dacă vă e somn.
  • Dacă nu adormiți după 20 de minute, ridicați-vă din pat. Faceți o activitate liniștită fără multă expunere la lumină până când vă simțiți somnoros.

scrie un comentariu

1 Comentariu

Adaugă un comentariu