Dieta care te poate proteja de boala Alzheimer

Dieta care te poate proteja de boala Alzheimer
octombrie 20 09:00 2021 Timp citire articol: 3 minut(e)

Cercetătorii au descoperit dieta care ar putea ajuta persoanele în vârstă să țină la distanță boala Alzheimer. Oamenii care au urmat o dietă bogată în cereale integrale, frunze verzi și legume în fiecare zi nu au dezvoltat probleme de gândire, arată un nou studiu.

Dezvoltată de Martha Clare Morris de la Universitatea Rush, dieta MIND este un hibrid între dietele mediteraneene și DASH. Cercetătorii Centrului Medical al Universității Rush au urmărit aproape 600 de persoane care au făcut evaluări și teste anuale pentru a vedea dacă au probleme de memorie și gândire. Începând din 2004, participanților li s-a acordat un chestionar anual privind frecvența alimentelor despre cât de des au consumat 144 de produse alimentare în ultimul an.

Oamenii din studiu care au urmat dieta MIND chiar mai târziu în viață nu au dezvoltat probleme de gândire, a fost concluzia cercetătorilor. Dieta MIND are 15 componente, inclusiv 10 grupuri de alimente sănătoase pentru creier și cinci grupuri de alimente nesănătoase care includ carne roșie, margarină, unt, brânză, produse de patiserie și dulciuri și mâncare prăjită sau fast-food.

Oamenii care țin dieta MIND trebuie să consume cereale integrale, frunze verzi și legume în fiecare zi, dar sunt încurajați și să bea un pahar de vin și să ia gustări cu nuci. Pot să mănânce fasole din două în două zile, carne de pasăre și fructe de pădure cel puțin de două ori pe săptămână, iar pește cel puțin o dată pe săptămână.

 „Unii oameni au capacitatea de a-și menține funcția cognitivă în ciuda acumulării acestor patologii în creier, iar studiul nostru sugerează că dieta MIND este asociată cu funcții cognitive mai bune, independent de patologiile creierului legate de boala Alzheimer”, a precizat dr. Klodian Dhana, profesor asistent în divizia de geriatrie și medicină paliativă, la Rush Medical College din Chicago.

Persoanele cu dieta MIND trebuie să fie atente la consumul de alimente nesănătoase, să-și limiteze untul la mai puțin de 1 1/2 linguriță pe zi, iar dulciurile și produsele de patiserie, brânza integrală de grăsime și mâncarea prăjită sau fast-food-ul mai puțin de o porție pe săptămână .

,,Am constatat că un scor mai mare al dietei MIND a fost asociat cu abilități mai bune de memorie și gândire, independent de patologia bolii Alzheimer și de alte patologii cerebrale comune legate de vârstă. Dieta pare să aibă o capacitate de protecție și poate contribui la rezistența cognitivă la vârstnici”, a spus dr. Dhana.

„Modificările dietei pot afecta funcționarea cognitivă și riscul de demență, în bine sau în rău. Există modificări destul de simple ale dietei și ale stilului de viață pe care le poate face o persoană care pot ajuta la încetinirea declinului cognitiv odată cu îmbătrânirea și pot contribui la sănătatea creierului,” atrag atenția oamenii de știință americani.

Se știa deja din alt studiu că persoanele care consumă cel mai des alimente bogate în flavonoli au un risc cu 50% mai mic de a dezvolta Alzheimer față de cei cele consumă cel mai puțin astfel de alimente.

  Citește mai multe despre:
  Categorii:
scrie un comentariu

0 Comentarii

Adaugă un comentariu