Limitarea aportului de grăsimi saturate scade cu 21 la sută riscul apariției evenimentelor cardiovasculare

Limitarea aportului de grăsimi saturate scade cu 21 la sută riscul apariției evenimentelor cardiovasculare
iunie 05 08:30 2020 Timp citire articol: 1 minut(e)

Limitarea aportului de grăsimi saturate poate reduce riscul unei persoane de-a suferi evenimente cardiovasculare cu până la 21 la sută, conform unei noi analize sistematice a 15 studii diferite. Analiza, publicată în baza de date Cochrane, include cercetări din numeroase baze de date, inclusiv Platforma de înregistrare a Organizației Mondiale a Sănătății. Toate studiile au fost randomizate și au inclus cel puțin 24 de luni de observație.

Autorii au observat că limitarea aportului de grăsimi saturate, care se găsesc în carne, produse lactate și unele uleiuri, poate duce la o scădere considerabilă a manifestărilor cardiovasculare.

„Concluziile acestei recenzii actualizate sugerează că reducerea aportului de grăsimi saturate timp de cel puțin doi ani produce o reducere importantă a evenimentelor cardiovasculare combinate”, a scris dr. Lee Hooper, primul autor al lucrării, de la Universitatea din Anglia de Est.

 „Înlocuirea energiei din grăsimi saturate cu grăsimi polinesaturate sau carbohidrați pare a fi o strategie utilă, în schimb efectele înlocuirii cu grăsimi mononesaturate nu sunt clare”, a precizat dr. Lee Hooper, potrivit siteului Cardiovascularbusiness.com.

Cardiologii români recomandă limitarea consumului zilnic de grăsimi saturate (care se găsesc mai ales în produsele animale) la mai puţin de 7% din caloriile totale / zi. Potrivit Fundației Inimii, grăsimile trans (din grăsimi hidrogenate şi produse de patiserie şi fast-food) trebuie reduse la mai puţin de 1% din caloriile totale, iar colesterolul (din ouă, produse lactate, carne roşie şi de pasăre, peşte şi crustacee) trebuie redus la mai puţin de 300 mg/zi.

 

scrie un comentariu

0 Comentarii

Adaugă un comentariu