Postul intermitent poate reduce riscul de diabet și boli de inimă

Postul intermitent poate reduce riscul de diabet și boli de inimă
octombrie 03 10:00 2021 Timp citire articol: 2 minut(e)

Postul intermitent mai precis dieta care presupune ca persoana să sară peste micul dejun şi să mănânce într-un interval de 8 ore, iar apoi, în următoarele 16 ore să nu consume nimic, poate ajuta la prevenirea și gestionarea bolilor cronice, cum ar fi diabetul și bolile de inimă.

Un nou studiu s-a aplecat asupra postului intermitent, demonstrând că ora din zi la care se servește masa este la fel de importantă pentru sănătate ca și alimentele consumate. Intermittent Fasting sau regimul 16:8 este ușor de urmat, fiindcă necesită mai puțină matematică mentală decât numărarea caloriilor. Este un tip de dietă care limitează consumul de alimente la un anumit număr de ore în fiecare zi, fiind extrem de folosit pentru a pierde în greutate.

„Postul intermitent poate îmbunătăți somnul și calitatea vieții unei persoane, dar poate reduce riscul de obezitate, diabet și boli de inimă”, a declarat cercetătoarea Satchidananda Panda, de la Institutul Salk pentru Studii Biologice din California.

În studiul lor, californienii au analizat știința din spatele consumului limitat de alimente în acest interval de timp, analizat și studiile anterioare și au ajuns la concluzia că atunci când mâncarea era limitată la mai puțin de 12 ore pe zi, somnul și calitatea vieții s-au îmbunătățit. În același timp, riscurile pentru boli de inimă și ficat și obezitate au scăzut.

Cercetări recente au arătat că hormonii și metabolismul cresc și scad în diferite momente ale zilei. Alinierea meselor cu ceasul intern al corpului poate optimiza sănătatea și reduce riscul de afecțiuni cronice.

„A mânca la întâmplare rupe sincronia programului nostru intern și ne predispune la boli. Postul intermitent este un stil de viață pe care oricine îl poate adopta. Acesta permite tuturor să ducă o viață sănătoasă”, a spus Satchidananda Panda.

Dr. Cezar Amititeloaie, medic specialist cardiolog, spune despre postul intermitent, cel mai în vogă trend în nutriție, că nu este o dieta în sine, ci o schimbare de comportament alimentar.

,,Are numeroase beneficii pentru sănătate: determină scădere în greutate, amplifică nivelul hormonului de creștere, care stimulează dezvoltarea masei musculare. Ajută la menținerea și repararea sistemului digestiv, scade riscul multor boli cronice inflamatorii, scade tensiunea arterială și îmbunătățește adaptarea inimii la efort. Stimulează autofagia, procesul de reciclare a proteinelor uzate, scăzând riscul de cancer. Stimulează producția de neuroni tineri și reduce riscul de depresie și boli neurodegenerative, Parkinson, Alzheimer”, a precizat cardiologul român Cezar Amititeloaie, într-un material video pe youtube.

 

scrie un comentariu

0 Comentarii

Adaugă un comentariu