Recomandările Ghidului de Activitate Fizică pentru Americani

Recomandările Ghidului de Activitate Fizică pentru Americani
noiembrie 25 18:44 2018
Articol scris de:
Timp citire articol: 5 minut(e)

Ghidul de Activitate Fizică pentru Americani subliniază faptul că o activitate fizică regulată desfășurată pe un interval mare de timp poate aduce beneficii semnificative în ceea ce privește starea generală de sănătate. Ediția din anul 2018 vizează toate categoriile de vârstă, precum și gravidele și femeile aflate în perioada post partum sau persoanele care suferă de afecțiuni cronice sau dizabilități.

Activitatea fizică reprezintă una dintre cele mai importante măsuri pe care persoanele de toate vârstele o pot întreprinde pentru a-și îmbunătăți starea de sănătate. Aceasta susține creșterea și dezvoltarea normală și poate face oamenii să se simtă mai bine, să funcționeze mai bine, să doarmă mai bine și reduce riscul unui număr mare de boli cronice. Beneficiile pentru sănătatea se observă imediat după exercițiul fizic și chiar scurte episoade de efort fizic se pot dovedi de ajutor. Ele se extind asupra tuturor categoriilor de persoane: bărbați și femei de toate etniile, copii de vârstă mică până la adulți, femei gravide sau aflate în perioada post partum, persoane care suferă de o afecțiune cronică sau de o dizabilitate sau persoane care doresc să își reducă riscul de îmbolnăviri cronice.

Informații suplimentare ale acestei ediții

Această a doua ediție a Ghidului de Activitate Fizică pentru Americani oferă recomandări bazate științific pentru a ajuta persoanele cu vârsta de peste 3 ani să își îmbunătățească sănătatea prin participarea regulată în activități fizice. Documentul reflectă noile informații acumulate începând de la publicarea primului Ghid de Activitate Fizică pentru Americani, din anul 2008. Astfel, sunt abordate beneficiile pe care activitatea fizică le oferă și subliniate tipurile și nivelurile de activitate fizică recomandate pentru diferite vârste și categorii de persoane. De asemenea, sunt prezentate și noi aspecte precum beneficii legate de sănătatea creierului sau riscurile pe care îl prezintă comportamentul sedentar.

Dezvoltarea Ghidului de Activitate Fizică pentru Americani este realizată de către Departamentul de Sănătate și Servicii Umane SUA (HHS) și a început în anul 2016. Acesta completează Ghidul Alimentar pentru Americani, un efort comun al HHS și al Departamentului de Agricultură SUA. Aceste două documente oferă îndrumări pentru public cu privire la importanța activității fizice și a unei alimentații sănătoase, atât pentru o stare bună de sănătate, cât și pentru a scădea riscul de îmbolnăviri cronice.
Principala audiență este reprezentată de factorii decizionali politici și specialiștii din domeniul sănătății, însă este util pentru întraga populație.

Recomandări pe categorii de vârste

Copii preșcolari (3-5 ani)- trebuie să fie implicați în activitate fizică pe întreaga durată a zilei pentru a ajuta procesul de creștere și dezvoltare, iar adulții trebuie să încurajeze joaca activă

Copii și adolescenți – Copiii cu vârsta cuprinsă între 6-17 ani trebuie să efectueze 60 minute zilnic sau mai mult de activitate fizică moderată-intensă, care să le facă plăcere și să le ofere varietate. Aceasta ajută la întărirea sistemului muscular, dar și a celui osos

Adulți – trebuie să se miște mai mult și să petreacă mai puțin timp în poziție șezândă, fiind recomandat un interval cuprins între 150-300 minute pe săptămână de activitate fizică de intensitate moderată sau un interval cuprins între 75 minute-150 minute pe săptămână de activitate fizică intensă. Beneficiile suplimentare sunt obținute prin implicare în activitate fizică moderată ce depășește 300 de minute pe săptămână. Adulții trebuie să efectueze și activități adresate întăririi sistemului muscular care implică toate grupele musculare majore

Vârstnici – se aplică aceleași recomandări ca și adulților, în plus ar trebui să efectueze activitate fizică care include antrenament de echilibru, precum și activități aerobice și de fortifiere musculară. Intensitatea exercițiului fizic trebuie stabilită în funcție de gradul de pregătire fizică a corpului. Dacă nu pot efectua săptămânal 150 de minute de activitate fizică de intensitate moderată trebuie să își adapteze rutina în funcție de abilități și de afecțiunile de care suferă

Femeile gravide și femei aflate în perioada postpartum – sunt recomandate cel puțin 150 de minute de activitate fizică de intensitate moderată pe săptămână, de preferat aerobică. Cele care efectuau înainte de sarcină activitate fizică intensă, pot menține rutina, atâta timp cât primesc aprobarea medicului. În timpul sarcinii trebuie discutat aspectul exercițiului fizic cu medicul care urmărește sarcina, adaptând eventual durata și intensitatea efortului

Adulți cu afecțiuni cronice și adulți cu dizabilități – este recomandat un interval cuprins între 150 minute-300 minute pe săptămână de activitate fizică moderată sau un interval cuprins între 75-150 minute de activitate fizică intensă. Sunt recomandate activitățile care vizează principalele grupe musculare timp de cel puțin 2 zile pe săptămână. Când nu este posibil efortul fizic, trebuie discutat cu medicul sau specialistul pentru a stabili tipul și durata activității potrivite abilităților și afecțiunilor lor.

În final, în cadrul Ghidului de Activitate Fizică pentru Americani, este subliniată importanța efectuării activității fizice într-un cadru sigur pentru a reduce riscul de accidentări, precum și alegerea unui tip de activitate potrivit nivelului de pregătire fizică. Persoanele inactive trebuie să crească treptat intensitatea efortului și durata acestuia și să folosească echipament de protecție adecvat. Atunci când există afecțiuni sau simptome cronice se impune o monitorizare din partea unui medic specialist.

scrie un comentariu

0 Comentarii

Adaugă un comentariu