[VIDEO] Greșeli frecvente în alimentație de Sărbători

[VIDEO] Greșeli frecvente în alimentație de Sărbători
decembrie 25 20:28 2019 Timp citire articol: 3 minut(e)

În perioada sărbătorilor suntem tentați să mâncăm mai mult, să bem un pahar în plus față de cât este recomandat, astfel că de suferit va avea sănătatea noastră și chiar silueta. Despre greșelile frecvente în alimentație de Sărbători, aflați mai multe de la dr. Ruxandra Pleșea, medic specialist nutriție, diabet și boli metabolice.

Una dintre greșeli este cea legată de cantitatea de alimente consumată de sărbători. Majoritatea este tentată să mănânce din toate preparatele, încă din prima zi, ori medicii recomandă consumul treptat de alimente grele, în cantitate mică și la mese diferite.

,,Putem greși în primul rând prin cantitate, mai ales dacă am ținut postul Crăciunului, care este un post destul de dur. Suntem foarte tentanți ca după ce am preparat salată boeuf, sarmale, friptură să le consumăm pe toate în aceeași zi, la aceeași masă”, susține dr. Ruxandra Pleșea.

Dacă nu ascultăm sfaturile medicilor riscăm să declanșăm patologii ale colecistului, putem avea indigestii, mai ales dacă suntem predispuși pentru aceste patologii.

,,Dacă știm că avem pietre în colecist nu o să facem această trecere bruscă pentru că stimularea puternică a colecistului poate însemna plecarea unei pietre și se poate ajunge la complicații precum colecistita. Uneori la camera de gardă ți se spune că trebuie să faci și operație”, a tras un semnal de alarmă specialista în nutriție, diabet și boli metabolice.

,,Evităm cocktailurile, dacă vrem să ne păstrăm silueta”

O altă greșeală frecventă este legată de consumul de alcool care scapă uneori de sub control. Prietenii, familia, gazdele îți umplu mereu paharul și există riscul să pierzi numărul paharelor băute.

,,O strategie bună este să-l bei pe primul până la capăt ca să ai control și ca să știi cât numeri. Eventual, vinul se poate consuma îndoit cu apă. Sprițul sau vinul îndoit cu apă este mai puțin caloric și are mai puțin alcool. Evităm tăriile pe cât putem”, sfătuiește dr. Pleșea.

Medicul recomandă să se evite și cocktailurile, fiindcă au mult zahăr, iar cei care vor să-ți păstreze siluleta vor ingurgita multe calorii dacă optează pentru acest tip de băuturi.

Atenție la cantitatea de sare și de zahăr!

Sarea în exces poate pune probleme pacienților cu hipertensiune și celor cu patologii renale, de aceea aceștia ar trebui să limiteze consumul de murături. În privința dulciurilor, acestea reprezintă un pericol pentru siluetă și pot declanșa și crize hiperglicemice. De aceea, medicul recomandă desertul în cantitate mică.

,,Nu vom consuma dulciurile în locul unei mese pentru că astfel va crește cantitatea și nu ne dorim acest lucru. (…) Dacă bem în loc de sucuri, apă și ceaiuri salvăm sute și mii de calorii în perioada sărbătorilor”, e de părere dr. Ruxandra Pleșea, medic specialist nutriție, diabet și boli metabolice.

Aceasta recomandă ca legumele și fructele  să fie prezente la fiecare masă, iar apa și ceaiurile asă stea la baza hidratării. Mișcarea fizică nu trebuie uitată, căci ajută digestia.

 

scrie un comentariu

0 Comentarii

Adaugă un comentariu