Un spray nazal dezvoltat de compania farmaceutică Oyster Point Pharma pentru tratamentul sindromului ochiului uscat a fost autorizat de autoritatea de reglementare în domeniul medicamentelor şi alimentelor din Statele Unite (FDA).
Decizia de autorizare s-a bazat pe rezultatele unui studiu clinic de faza a III-a, care a inclus peste 1.000 de pacienţi cu forme uşoare, moderate şi severe ale afecţiunii.
Zeci de milioane de persoane din întreaga lume suferă de sindromul ochiului uscat, o afecţiune cronică ce este caracterizată prin insuficienta lubrifiere şi umiditate a suprafeţei ochiului.
Medicamentul are denumirea comercială Tyrvaya, o soluţie care conţine substanţa activă vareniclină - care este conţinută şi de medicamentul Champix al companiei Pfizer, autorizat pentru adulţii care vor să se lase de fumat.
Compania Oyster Point a precizat că medicamentul Tyrvaya a demonstrat în studiile clinice că este sigur şi eficace în îmbunătăţirea homeostaziei filmului lacrimal.
Filmul lacrimal are un rol esenţial în lubrifierea ochiului şi în protejarea acestuie faţă de mediul extern, inclusiv faţă de infecţii.
Medicamentul Tyrvaya funcţionează prin activarea unui nerv care stimulează producerea naturală a filmului lacrimal, reducând simptomele sindromului ochiului uscat.