Producătorul de medicamente Johnson & Johnson se pregăteşte să lanseze prima reclamă tv din Statele Unite pentru un medicament cu prescripţie medicală ce îi dezvăluie preţul, un semn al creşterii presiunii politice asupra preţurilor.
Reclama pentru anticoagulantul de sânge al J&J, Xarelto – o versiune ce a fost deja lansată fără menţionarea preţului – va prezenta acum preţul de listă de 448$ anual. Reclama este programată să înceapă să ruleze în data de 29 martie, conform lui Scott White, şeful afacerilor farmaceutice ale J&J în America de Nord, citat de wsj.com .
De asemenea reclama afirmă că majoritatea pacienţilor plătesc între 0 şi 47$ lunar, depinzând de acoperirea asigurărilor şi eligibilitatea pentru programele de asistenţă financiară. J&J au declarat că în jur de 75% din pacienţi plătesc un astfel de preţ.
Introducerea unor asemenea informaţii asupra preţurilor ar reprezenta o mare schimbare a naturii reclamelor comerciale, ce au apărut la televiziune pentru mai mult de două decenii şi devine memorabilă şi prin înşiruirea efectelor secundare implicate pentru medicamentele pe care le promovează.
Spoturile publicitare au devenit o ţintă în atacurile asupra industriei medicamentelor privind politicile de marketing şi de stabilire a preţurilor a merilor companii din industrie. Criticii sunt de părere că reclamele încurajează folosirea medicamentelor scumpe, unde genericele mai puţin costisitoare ar putea fi suficiente.
Unii membri ai Congresului au propus deduceri ale taxelor companiilor de medicamente pentru costul acestor reclame. Industria de medicamente este însă de părere că reclamele educă pacienţii în legătură cu opţiunile de tratament.
În octombrie, administraţia Trump s-a axat pe lipsa informaţiilor în legătură cu preţurile din reclame, propunând o nouă regulă care le-ar cere companiilor să includă lista de preţuri.
Reprezentanţii Center for Medicare and Medicaid Services au declarat că regula propusă ar creşte transparenţa din jurul preţurilor şi le-ar permite pacienţilor să ia decizii informate în baza costurilor în timp ce oficialii guvernului au spus că regula ar stimula companiile de medicamente să reducă preţurile.
Regula propusă nu a avut vreun efect şi are parte de ccontestări. Reprezentantul industriei de medicamente Pharmaceutical Research and Manufacturers of America (PhRMA) a obiectat, spunând că lista de preţuri ar putea face pacienţii să creadă că trebuie să plătească preţul complet al listei şi nu doar o parte în cazul în care ar avea asigurare.
Producătorii de medicamente au mai afirmat de asemenea că regula propusă se abate de la Primul Amendament obligând producătorii de medicamente să comunice lista de preţuri.
PhRMA a propus în schimb ca producătorii de medicamente să includă voluntar în reclamele de la televizor link-uri către website-urile companiilor sau alte surse de informaţii asupra preţurilor.
J&J a adoptat principiile PhRMA, dar noua lor reclamă merge chiar cu un pas în faţă arătând chiar lista de preţuri. Companiile farmaceutice de obicei fac reduceri faţă de lista de preţuri, ceea ce micşorează costul unui medicament. Dar pacienţii fără asigurare de sănătate, sau cu asigurări ce acoperă parţial costurile de sănătate, ar trebui să plătească preţul complet.
Compania a spus că începe cu Xarelto pentru că este medicamentul cel mai prescris al J&J. Medicamentul este aprobat pentru tratarea cheagurilor de sânge şi reducerea riscurilor atacurilor cerebrale pentru persoanele cu fibrilaţii atriale, afecţiune a ritmului cardiac; pastila poartă riscul de a cauza sângerare serioasă. J&J a înregistrat o vânzare globală de 2.48 miliarde de dolari în 2018, cu mai puţin cu 1% decât în 2017.
De asemenea, noul spot va include un link către un site web care include informaţii suplimentare despre preţul medicamentului Xarelto, incluzând gama de costuri estimate pentru persoanele cu diferite tipuri de asigurări, precum Medicare.
J & J a declarat că a decis să înceapă să includă informaţii privind preţurile în reclamele sale pe baza cercetărilor de piaţă care au inclus interviuri cu aproximativ 2.000 de pacienţi şi consumatori. Compania a început să analizeze problema după ce membrii Congresului şi administraţia Trump au cerut anul trecut includerea preţurilor în spoturile publicitare.