Grupul farmaceutic american Eli Lilly a lansat joi un site web pentru a permite populaţiei să comande direct de la producătorul farma, inclusiv medicamentul său pentru pierderea în greutate, precum şi pentru a conecta persoanele cu obezitate şi alte afecţiuni cu companii de telesănătate.
Serviciul, denumit LillyDirect, vine ca urmare a cererii masive înregistrate în ultimul an pentru medicamente de slăbit, cum sunt Zepbound (tirzepatidă) de la Lilly şi Wegovy (semaglutidă) de la gigantul farmaceutic danez Novo Nordisk, informează Reuters.
Piaţa medicamentelor pentru obezitate, prognozată să crească la aproximativ 100 de miliarde de dolari până la sfârşitul deceniului, a atras şi interesul furnizorilor de servicii de gestionare a greutăţii WW International (WW.O), cunoscut anterior sub numele de WeightWatchers, şi Ro care au lansat, de asemenea, servicii de tele-sănătate pentru aceste medicamente.
Lilly a precizat că serviciul său direct la consumator va fi disponibil şi pentru pacienţii cu diabet şi migrene, pe pagina de farmacie a site-ului fiind listate medicamentul pentru migrene Emgality (galcanezumab), insulina şi alte produse similare pentru livrare la domiciliu.
Site-ul web va conecta pacienţii la furnizori independenţi de servicii de telesănătate care pot completa propriile echipe de medici ale acestora sau pot fi o alternativă la îngrijirea în persoană pentru anumite afecţiuni, a declarat compania.
De asemenea, va oferi servicii de farmacie prin intermediul unor furnizori terţi.
În opinia analiştilor, modelul DTC (direct la consumator) este ideal pentru medicamentele pentru obezitate, stimulând absorbţia şi reducând barierele pentru noii pacienţi care vor să cumpere medicamentul pentru scăderea în greutate.
Lansarea pe piaţă luna trecută a medicamentului pentru slăbit de la Lilly a dus la o creştere de 59% a acţiunilor companiei anul trecut, propulsând-o cea mai mare companie din domeniul sănătăţii în funcţie de capitalizarea de piaţă.
Site-ul LillyDirect va continua să fie actualizat şi extins pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor, a precizat compania.
Actualizările viitoare pot include noi produse, parteneri şi servicii, cum ar fi programe concepute pentru a ajuta pacienţii în ceea ce priveşte aderenţa la medicamentele pe care le au de luat.
Totodată, Lilly a declarat că se opune utilizării medicamentelor sale pentru diabet şi obezitate Mounjaro (tirzepatidă) şi Zepbound pentru „pierderea cosmetică în greutate".
„Scăderea cosmetică în greutate" se referă în mod obişnuit la procesul de pierdere în greutate în scopuri estetice sau legate de aspect, mai degrabă decât din motive de sănătate sau medicale.