În fiecare an, din 2010, data de 19 mai marchează Ziua Mondială a Bolilor Inflamatorii Intestinale, o zi dedicată creşterii gradului de conştientizare cu privire la aceste afecţiuni şi impactul pe care acestea le au asupra vieţii a peste 10 milioane de oameni din întreaga lume.
Ideea Zilei Mondiale a Bolilor Inflamatorii Intestinale a apărut de la Federaţia Europeană a Asociaţiilor pentru Boala Crohn şi Colita Ulceroasă (EFCCA), care a propus instituirea unei zile de acţiune la nivel mondial pentru a creşte gradul de conştientizare şi nivelul de înţelegere al acestor boli. Ziua este o ocazie bună de a educa publicul, profesioniştii din domeniul sănătăţii şi factorii de decizie cu privire la provocările cu care se confruntă pacienţii cu boli inflamatorii intestinale şi de a susţine o mai bună îngrijire şi sprijin pentru aceştia.
Ziua Mondială a Bolilor Inflamatorii Intestinale reprezintă, de asemenea, un prilej de a reuni într-un efort comun pacienţi, îngrijitori, furnizori de servicii medicale şi organizaţii de advocacy. Rolul acestei comunităţi este de a împărtăşi informaţii, a oferi sprijin şi a lucra împreună în vederea găsirii unui remediu pentru aceste afecţiuni cronice.
Ce sunt Bolile Inflamatorii Intestinale?
Bolile Inflamatorii Intestinale reprezintă afecţiuni cronice care afectează tractul digestiv, provocând inflamaţii şi leziuni ale mucoasei intestinelor. Cele două tipuri principale de Boli Inflamatorii Intestinale sunt boala Crohn şi colita ulceroasă, ambele având multe simptome comune, dar fiind diferite în localizarea şi amploarea inflamaţiei în tractul digestiv. Simptomele Bolilor Inflamatorii Intestinale pot varia foarte mult de la o persoană la alta, dar cele mai comune includ: dureri abdominale şi crampe, diaree sau scaune cu sânge, pierdere în greutate, oboseală, pierderea poftei de mâncare sau anemie.
Cauzele exacte ale Bolilor Inflamatorii Intestinale sunt încă necunoscute, dar se crede că este o combinaţie de factori genetici, de mediu şi imunitari. Anumite gene pot face o persoană mai susceptibilă la dezvoltarea bolilor inflamatorii intestinale, în timp ce factorii de mediu precum dieta, stresul şi fumatul pot declanşa sau exacerba simptomele. Deşi în prezent nu există un tratament pentru Bolile Inflamatorii Intestinale, sunt disponibile mai multe opţiuni terapeutice pentru a gestiona simptomele şi a îmbunătăţi calitatea vieţii pacienţilor.
“Managementul bolilor inflamatorii intestinale a evoluat semnificativ în ultimele decenii. Din perioada anilor '80 în care se utilizau doar corticosteroizi şi aminosalicilaţi, trecând prin administrarea de imunomodulatori în anii '90 şi culminând cu utilizarea agenţilor biologici la sfârşitul anilor '90 şi începutul acestui secol, este clar că, inclusiv cu dezvoltarea de noi medicamente, ratele de remisiune trebuiau sa fie îmbunătăţite. Suntem mândri că am contribuit şi noi – Takeda – la îmbunătăţirea rezultatelor şi a calităţii vieţii pacienţilor în ultimii ani cu terapii având un mecanism de acţiune diferit de inhibarea TNF-alfa”, a precizat Todor Kesimov, Country Head Takeda Romania.
“Dincolo de medicamentele inovatoare pe care le-a pus la dispoziţia pacienţilor, Takeda a dezvoltat un produs digital - o aplicaţie mobilă ce oferă o experienţă interactivă de 24 de ore care le permite utilizatorilor să experimenteze unele dintre provocările cu care se confruntă zilnic persoanele cu boala Crohn sau colită ulceroasă. De la epuizarea nivelurilor de energie până la gestionarea durerii, de la grăbirea la toaletă până la jonglarea cu munca şi viaţa socială, aplicaţia le va permite prietenilor şi familiei să descopere direct cum aceste afecţiuni le pot afecta fiecare parte a corpului şi fiecare aspect al vieţii”, a declarat Marilena Stănescu, Patient Value & Access Head Takeda Romania.
***
Takeda este o companie bio-farmaceutică globală cu o istorie remarcabilă de 242 de ani de activitate în slujba pacienţilor de pretutindeni. În toată istoria sa, Takeda a acţionat în linie cu valorile sale fondatoare - integritate, echitate, dreptate şi perseverenţă (Takeda-ism). Takeda îşi propune să-şi îndeplinească obiectivele prin luarea deciziilor în funcţie de 4 priorităţi: pacientul - plasarea pacientului în centrul tuturor acţiunilor, încrederea - câştigarea încrederii societăţii, reputaţia - consolidarea reputaţiei şi promovarea şi dezvoltarea portofoliului companiei. Cele 4 priorităţi sunt parte a procesului de decizie şi a acţiunilor pe care Takeda le întreprinde, pentru a-şi onora angajamentul faţă de calitatea produselor şi serviciilor sale şi pentru a face lucrul corect de fiecare dată.