Tuio şi Pfizer lansează o amplă campanie naţională de educare a tinerilor şi părinţilor despre pericolul meningitei meningococice

Tuio şi Pfizer lansează  o amplă campanie naţională de educare a tinerilor şi părinţilor despre pericolul meningitei meningococice

Conform datelor recente, 10% din populaţia generală este purtătoare asimptomatică a bacteriei ce provoacă meningita meningococică şi acest procent poate ajunge până la 25% în rândul adolescenţilor1. Cazurile în care boala se declanşează pot duce la deces în doar 24 de ore3. În România, din 73 de îmbolnăviri în 2018, 16 au fost fatale2. Iar cei care supravieţuiesc rămân în general cu sechele fizice şi emoţionale pentru restul vieţii. Prin urmare, lansarea unei iniţiative de informare şi educare este necesară şi complet justificată.

Informarea corectă poate salva vieţi

La iniţiativa Pfizer România, agenţia Tuio a conturat o primă campanie naţională, care prezintă în mod concret pericolul şi implicaţiile meningitei meningococice, pentru adolescenţi şi tinerii adulţi. Sub mesajul “Meningita se poate ascunde în lucrurile care îţi plac. #AtâtEdeUşor, campania evidenţiază principalele modalităţi de transmitere a bacteriei N. meningitidis, învaţă tinerii să se protejeze şi să recunoască primele simptome, dar îi şi îndrumă către părinţi şi medici de familie, pentru mai multe informaţii corecte. Principalele aspecte au fost compilate şi exprimate creativ în spotul campaniei lansate pe 15 iunie 2020.

În cele mai mari oraşe universitare din România, seria de panouri outdoor ilustrează la rândul ei situaţii diverse în care boala se poate transmite într-un mod neaşteptat, chiar atunci când desfăşurăm cele mai banale activităţi, cele mai multe chiar plăcute: împărţim un suc la o petrecere, gustăm din îngheţata unui amic, împrumutăm sticla cu apă unui coleg la sală, ne sărutăm pentru prima dată. De aici şi hashtag-ul campaniei - #AtâtEdeUşor - care se referă la uşurinţa transmiterii bolii, dar şi la cât de simplu este să previi, dacă ştii la ce să fii atent.

“Ne-am propus să creăm o campanie cu un aer pozitiv, care să dea speranţă, chiar dacă subiectul este unul dur. Mi-ar plăcea să ştiu că după această primă iniţiativă de informare şi educare, adolescenţii care se simt super-oameni, aşa cum ne-am simţit cu toţii la vârsta aceea, se vor gândi măcar o secundă la ce pot pierde printr-un gest aparent inofensiv. Informarea corectă chiar îi poate salva şi sper ca această nouă conversaţie să fie continuată chiar de ei”, ne-a spus Viorela Turcu, Deputy Creative Director

Părinţii, parte esenţială a campaniei

Audienţa secundară a campaniei o reprezintă părinţii. Pentru că ei decodează mesajul dintr-o altă perspectivă - cea a adultului responsabil care vrea să îşi ştie copilul în siguranţă tot timpul. Şi pentru că de multe ori ei sunt prima sursă de informare pentru copiii lor, o parte importantă din conţinutul de social media a fost dedicat educării părinţilor.

„Campaniile de educare au un rol important în reducerea riscurilor majore asociate bolilor infecţioase grave prevenibile şi protecţiei sănătăţii publice. Punctul de plecare în dezvoltarea acestei campanii a fost evaluarea gradului de înţelegere al tinerilor şi adolescenţilor cu privire la riscurile la care se expun în fiecare moment. Dacă adulţii sunt mai atenţi, în general, la pericolele de orice natură, tinerii sunt mai degrabă orientaţi spre aventură, experienţe şi provocări noi. Tocmai de aceea, am considerat oportun să ne implicăm prin această campanie de informare şi educare a adolescenţilor pentru a creşte gradul de conştientizare asupra riscurilor meningitei meningococice. Atât e de uşor să contractezi această bacterie, atât e de uşor să te protejezi prin vaccinare”, declară Oana Hârsescu, Vaccines Lead Romania, Bulgaria, Ukraine & Adriatic region.

Peste 2 milioane de adolescenţi şi tineri adulţi informaţi corect prin social media

Pentru această componentă din campanie, am ales să colaborăm cu cele mai ascultate voci din social media: Dorian Popa (eusuntdorian -1.9 milioane followers pe Instagram), Vlad Munteanu (mnt_vlad -1 milion) şi fratele său Cristian Munteanu (mntchristian – 874k), Iuliana Beregoi (iulianaberegoiofficial – 935k) şi Cristina Almăşan (cristinalmasan – 540k). Împreună, ne propunem să informăm corect peste 2 milioane de tineri, printr-o serie de postări personalizate şi foarte bine documentate.

Am implementat o campanie digitală complexă care a beneficiat din plin de caracteristicile pentru care suntem cunoscuţi: agilitate, creativitate şi pregătire multidisciplinară. Aşa am reuşit să navigam cu succes restricţiile de comunicare din domeniu, fără să renunţăm la elementele pe care le-am considerat importante în adresarea unui subiect medical către un target tânăr,” a precizat Ludwig Petre - Managing Director, Tuio.


O amplă campanie online, care susţine mesajul din offline, este de asemenea în desfăşurare. Principala componentă este website-ul http://www.meningita.ro/ - un site complex, cu informaţii precise şi date provenite din cele mai recente cercetări. Prin intermediul campaniei de bannere şi de Youtube activate simultan, îndrumăm atât părinţii şi tinerii, cât şi medicii să îl utilizeze ca suport în discuţiile cu adolescenţii şi părinţii şi să dea informaţia corectă mai departe.

Campania naţională Pfizer se desfăşoară în perioada 15 iunie - 30 august 2020, în Bucureşti, Constanţa, Iaşi, Timişoara, Cluj şi Ploieşti, şi beneficiază de implicarea voluntară a unui număr mare de medici de familie - o parte importantă în conversaţia despre riscuri şi soluţii. Ei vor oferi lămuriri şi detalii tinerilor şi părinţilor, fie prin intermediul materialelor informative (broşura campaniei), fie prin discuţii deschise, faţă în faţă.

viewscnt