Metodologie de autorizare a centrelor de formare a asistenţilor medicali din serviciile dce ambulanţă şi UPU

Metodologie de autorizare a centrelor de formare a asistenţilor medicali din serviciile dce ambulanţă şi UPU

Ministerul Sănătăţii a elaborat o metodologie de acreditare şi autorizare a centrelor de formare a asistenţilor medicali din serviciile dce ambulanţă şi unităţilor de primiri urgenţe (UPU).

Metodologia a fost propusă de comisia de medicină de urgenţă şi dezastre din cadrul ministerului.

Potrivit proiectului, procedura de acreditare şi autorizare a centrelor de formare a asistenţilor medicali este coordonată de către Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (SNSPMPDSB), şi este realizată de către o comisie de acreditare şi autorizare, în baza verificării îndeplinirii criteriilor necesare pentru un centru de formare.

Comisia de acreditare va avea ca atribuţii principale analizarea, verificarea şi aprobarea dosarele de acreditare şi autorizare întocmite de instituţia care solicită acreditarea şi autorizarea unui centru de formare.

În acest domeniu, SNSPMPDSB va avea ca atribuţii principale afişarea pe platforma PERFMED a documentele care alcătuiesc dosarul de acreditare şi autorizare a unui centru de formare, comunicarea pe site-ul instituţiei şi pe platforma PERFMED a calendarului sesiunilor de acreditare şi autorizare şi solicitarea validării cererii şi nominalizării membrilor comisiei în vederea declanşării procedurii de acreditare şi autorizare a centrelor către comisia de medicină de urgenţă şi dezastre a Ministerului Sănătăţii.

Iniţierea procedurii de acreditare şi autorizare se face la solicitarea unităţii sanitare sau instituţiei din care face parte centrul de formare, prin depunerea dosarului pe platforma PERFMED. Certificatul de acreditare şi autorizare se acordă pentru o perioadă de 5 ani, mai prevede proiectul de act normativ.

viewscnt