Ministerul Sănătăţii a stabilit metodologia pentru organizarea concursului de ocupare a posturilor de preşedinte şi vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR).
Metodologia este necesară în condiţiile în care ministerul urmează să organizeze în curând un concurs pentru ocuparea celor două posturi.
"Având în vedere necesitatea demarării procedurii de organizare a concursului precum şi a faptului că, în prezent, nu există o metodologie de organizare a concursului, am întocmit ordinul privind aprobarea Metodologiei privind organizarea concursului pentru ocuparea posturilor de preşedinte şi vicepreşedinte ai Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România pe care îl înaintăm în vederea semnării", sea arată în referatul de aprobare a proiectului de ordin care include metodologia.
Conducerea Ministerului Sănătăţii a aprobat deja organizarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de preşedinte şi vicepreşedinte, potrivit referatului, care nu precizează data la care concursul ar urma să fie organizat.
“Angajarea preşedintelui şi a vicepreşedinţilor Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România, denumită în continuare ANMDMR, se face prin concurs, organizat de Ministerul Sănătăţii”, prevede proiectul noii metodologii, elaborat de Ministerul Sănătăţii.
Candidaţii la cele două posturi de conducere trebuie să îndeplinească şase condiţii generale: are cetăţenia română sau cetăţenie altui stat membru al UE sau Spaţiului Economic European (include statele UE plus Islanda, Liechtenstein şi Norvegia), dar domiciliul în România; cunoaşte limba română, scris şi vorbit; are capacitate deplină de muncă în conformitate cu Codul Muncii; are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate; îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs; nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea cu intenţie a unei infracţiuni care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
“Condiţiile specifice sunt stabilite în fişa postului aprobată de către ministrul sănătăţii”, se arată în document.
Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor prezenta un dosar de concurs care va conţine opt documente: cerere de înscriere la concurs adresată ministrului sănătăţii, copia actului de identitate; copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume; copiile documentelor care să ateste, nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului; carnetul de muncă sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă; cazierul judiciar; adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului; curriculum vitae.
Potrivit noii metodologii, concursul urmează să se desfăşoară în trei etape: etapa de verificare a îndeplinirii de către candidaţi a condiţiilor din anunţul de concurs, etapa eliminatorie; proba scrisă şi interviul de selecţie. Probele de evaluare se notează cu note de la 1 la 10.
Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidaţii declaraţi admişi la etapa precedentă, arată metodologia.
"Ministerul Sănătăţii are obligaţia să publice, cu cel puţin 12 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru proba scrisă, anunţul privind concursul la sediul acestuia şi pe pagina de internet a Ministerului Sănătăţii, la secţiunea special creată în acest scop, la sediul AMNDMR şi pe pagina de internet a acestuia, la secţiunea special creată în acest scop precum şi într-un cotidian de largă circulaţie", prevede documentul menţionat.
Înainte de organizarea concursului, ministrul Sănătăţii urmează să constituie, printr-un al ordin, comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.
Noua metodologie a fost elaborată la mai puţin de două luni după ce legea “privind reorganizarea Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale” a fost promugată de preşedintele Klaus Iohannis şi publicată în Monitorul Oficial, intrând în vigoare.
Legea a desfiinţat fosta ANMDM şi a înfiinţat o nouă instituţie, Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR), aflată în subordinea Ministerului Sănătăţii şi care va avea 500 de posturi.
Potrivit noii legi, ANMDMR se finanţează din venituri proprii, realizate din încasarea tarifelor percepute conforme legislaţiei, şi din subvenţie acordată de la bugetul de stat.
Noua lege prevede că ANMDMR va fi condusă de un preşedinte şi de doi vicepreşedinţi, iar numărul maxim de posturi este de 500, inclusiv preşedintele şi vicepreşedinţii. Posturile de preşedinte şi vicepreşedinte vor fi ocupate prin concurs organizat de Ministerul Sănătăţii, potrivit actului normativ.