Start în procesul de evaluare a unităţilor sanitare din ambulatoriu, după aprobarea instrucţiunilor de către ANMCS

Start în procesul de evaluare a unităţilor sanitare din ambulatoriu, după aprobarea instrucţiunilor de către ANMCS

Procesul de evaluare a unităţilor sanitare din ambulatoriu a demarat oficial, după ce Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate (ANMCS) a aprobat instrucţiunile de acreditare. 

Astfel, instrucţiunile privind desfăşurarea etapei de evaluare a unităţilor sanitare din ambulatoriu au fost publicate vineri în Monitorul Oficial, marcând debutul oficial al procesului.

Unităţile sanitare din ambulatoriu care sunt obligate să se acrediteze s-au înscris în procesul de acreditare la ANMCS până la data de 14 iunie.

Potrivit noilor instrucţiuni, etapa de evaluare a unităţilor sanitare din ambulatoriu cuprinde trei subetape - previzită, vizită propriu-zisă şi post vizită -, fiind iniţiată prin emiterea ordinului preşedintelui ANMCS de constituire a comisiilor de evaluare. Etapa de evaluare se va desfăşura într-o perioadă de 3 luni.

În cadrul previzitei se elaborează programul vizitei, sunt clarificate cu unitatea sanitară aspecte legate de documentele şi informaţiile încărcate în CaPeSaRo şi se analizează documentele încărcate.

În cadrul vizitei propriu-zise, o comisie de evaluare numită de preşedintele ANMCS analizează indicatorii relevanţi în vederea acreditării, în timp ce în subetapa de post vizită sunt centralizate toate datele şi informaţiile colectate de către comisia de evaluare în vederea elaborării raportului de evaluare.

În iunie, preşedintele ANMCS a aprobat noua metodologie de evaluare şi acreditare a unităţilor sanitare din ambulatoriu,  care a înlocuit metodologia intrată în vigoare în noiembrie 2019.

Noua metodologie a introdus o modificare importantă, înscrierea unităţii sanitare în procesul de acreditare nemaifiind condiţionată de depunerea dovezii plăţii taxei de acreditare.

Astfel, pentru înscrierea în procesul de acreditare, reprezentanţii unităţilor sanitare au completat cererea de înscriere în procedura de acreditare, în aplicaţia informatică pusă la dispoziţie de către ANMCS, şi au depus documentele stabilite prin ordin al preşedintelui instituţiei.

Vechea metodologie prevedea, ca o condiţie pentru înscrierea în procesul de acreditare, şi “depunerea dovezii plăţii taxei de acreditare, după primirea notificării privind valoarea estimată a acesteia” – prevedere eliminată din noua metodologie.

În cadrul unui ciclu de acreditare, unităţile sanitare exceptate de la obligativitatea acreditării, dar care doresc să fie acreditate, se pot înscrie cu cel puţin 12 luni înainte de perioada în care doresc să fie evaluate.

viewscnt