Dermatita atopică este percepută ca o problemă minoră a pielii, dar potrivit medicilor dermatologi prezenţi la dezbaterea Dermatitis360, eveniment online organizat de redacţia 360medical.ro, afecţiunea este mult mai complexă. De altfel, Raportul european de consens 2022 privind dermatita atopică face referire la ce anume îi afectează cel mai mult pe pacienţi: povara fizică şi emoţională a dermatitei atopice, povara diagnosticării şi a îngrijirii persoanei cu dermatită atopică şi povara financiară şi economică.
Adriana Stara, General Manager AbbVie România, a fost unul din speakerii primei ediţii a manifestării Dermatitis 360, eveniment din seria conferinţelor 360 APT, Acces, politici şi terapii, şi a transmis un mesaj românilor cu ocazia Zilei Mondiale a Eczemei.
,,Este o oportunitate excelentă de a privi dermatita atopică dincolo de aparenţe şi de a creşte gradul de conştientizare cu privire la povara bolii, la nevoile neacoperite ale pacienţilor şi pentru a genera demersurile necesare pentru schimbare. Dermatita atopică trebuie să fie percepută diferit şi înţeleasă prin prisma complexitatăţii sale.
Câţi dintre noi înţelegem cu adevărat povara dermatitei atopice? La suprafaţă, dermatita atopică este percepută ca o problemă superficială la nivelul pielii. Potrivit raportului de consens european publicat recent, adulţii cu dermatită atopică pot amâna o consultaţie medicală, acordând puţină importanţă unei boli de piele. Dar este vorba de mult mai mult decât despre îngrijirea unei boli de piele.
Să ne imaginăm situaţia unui pacient care nu este capabil să se mişte, să gătească, să facă curăţenie, să respecte programările la medic pentru că boala este atât de dureroasă şi cu o senzaţie de mâncărime atât de puternică încât acesta suferă de probleme de somn, depresie.
Unii pacienţi suferă chiar şi de ideaţie suicidală. Această natură a simptomelor dermatitei atopice contribuie la reducerea productivităţii muncii la adulţi şi poate afecta, de asemenea, dezvoltarea socială a adolescenţilor”, a spus Adriana Stara.
Călătoria pacientului este adeseori un labirint cu vizite multiple la medic până la găsirea soluţiei potrivite. Poate dura câţiva ani până când un pacient primeşte diagnosticul de dermatită atopică.
,,Suntem bucuroşi să asistăm la faptul că accesul la inovaţie în acest domeniu terapeutic creşte semnificativ, oferind pacientului oportunitatea de a obţine tratamentul potrivit odata ce primeste diagnosticul de dermatită atopică, însă pacienţii mai au de parcurs un un drum lung.
Timp de aproape două decenii, Abbvie a fost un pionier în domeniul imunologiei. Ne-am pus toată experienţa în dezvoltarea de terapii care oferă pacienţilor şansa pentru o viaţă mai bună. Pornind de la această bază solidă, am dezvoltat un portofoliu de noi terapii care ridică standardele de îngrijire în tratamentul bolilor autoimune.
Angajamentul Abbvie este de a asigura accesul pacientului în timp util la inovaţie şi de a continua să fie un partener activ în eforturile privind creşterea gradului de conştientizare.
Ne dorim să ridicăm nivelul aşteptărilor atât pentru profesioniştii din domeniul sănătăţii cât şi pentru pacienţi prin stabilirea unor obiective terapeutice înalte care au drept scop îmbunătăţirea calităţii vieţii pacientului.
Alături de echipa mea, reiterez angajamentul AbbVie de a colabora cu toate părţile interesate din domeniul sănătăţii din România pentru a construi o comunitate care să sprijine pacienţii care suferă de dermatită atopică: să-şi înţeleagă boala, să găsească calea potrivită către diagnostic şi tratament astfel încât să trăiască cea mai bună viaţă posibilă pentru ei”, a afirmat Adriana Stara, General Manager AbbVie România.
Urmăreşte şi: