Johnson & Johnson încetează să mai vândă pudra de talc pentru bebeluşi din 2023

Johnson & Johnson încetează să mai vândă pudra de talc pentru bebeluşi din 2023

Johnson & Johnson (J&J) va înceta să vândă la nivel global, din 2023, pudra pe bază de talc pentru bebeluşi.

Producătorul de medicamente Johnson & Johnson a anunţat joi, că începând de anul viitor, va înceta să mai vândă, la nivel global, pudra sa pe bază de talc pentru bebeluşi. Anunţul vine la mai bine de doi ani după ce a J&J a încetat să mai vândă produsul în Statele Unite şi Canada.

„Ca parte a unei evaluări a portofoliului la nivel mondial, am luat decizia comercială de a trece la un portofoliu de pudră pentru copii pe bază de amidon de porumb”, a declarat compani.,

Conform producătorului, pudra pe bază de amidon de porumb este deja vândută în ţări din întreaga lume.

În 2020, J&J a anunţat că încetează să mai vândă pudra de talc „Baby Powder” în Statele Unite şi Canada, motivând atunci că cererea a scăzut, în urma a ceea ce compania a numit „dezinformare” cu privire la siguranţa produsului, pe fondul unei serii de procese juridice.

Compania se confruntă cu aproximativ 38.000 de procese din partea consumatorilor şi a supravieţuitorilor acestora, care susţin că produsele pe bază de talc ale companiei au cauzat cancer, fiind contaminate cu azbest, un cunoscut cancerigen.

J&J neagă acuzaţiile, spunând că zeci de ani de teste ştiinţifice şi aprobări ale agenţiilor de reglementare au arătat că pudra sa de talc este sigură şi nu conţine azbest.

J&J s-a scindat de filiala LTL Management în octombrie, după ce i-a cesionat toate speţele juridice privind pudra de talc, şi a plasat-o în faliment stopând procesele în aşteptare.

Înainte să ceară falimentul, compania s-a confruntat cu costuri de 3,5 miliarde de dolari în urma verdictelor şi despăgubirilor, inclusiv una în care 22 de femei au primit o hotărâre de peste 2 miliarde de dolari, potrivit înregistrărilor din instanţele de faliment.

O propunere a acţionarilor prin care se cerea încetarea vânzărilor globale de pudră de talc a eşuat în aprilie.

O investigaţie condusă de agenţia de ştiri Reuters, din 2018, a constatat că J&J ştia de zeci de ani că azbestul, un agent cancerigen, era prezent în produsele sale din talc. Înregistrările interne ale companiei, mărturiile de la proces şi alte dovezi au arătat că, cel puţin din 1971 şi până la începutul anilor 2000, talcul brut al J&J şi pulberile finite au fost uneori testate pozitiv pentru cantităţi mici de azbest.

Ca răspuns la dovezile de contaminare cu azbest prezentate în rapoartele mass-media, în sala de judecată şi în Congresul American (Capitol Hill), J &J a susţinut în mod repetat că produsele sale pe bază de talc sunt sigure, şi nu provoacă cancer.

Vândută din 1894, pudra J&J, Baby Powder, a devenit un simbol al imaginii de familie a companiei. O prezentare internă de marketing a companiei, din 1999, se referă la divizia de produse pentru copii, cu Baby Powder în centru, ca fiind valoarea #1 a J&J, în timp ce pudra pentru bebeluşi mai reprezenta doar în jur de 0,5% din segmentul de business privind sănătatea consumatorilor din SUA, atunci când compania a scos-o de pe rafturi.

viewscnt