Rata persoanelor asimptomatice cu infecţie dată de SARS-COV-2 este mare în rândul lucrătorilor din magazinele alimentare, cei care lucrează în zonele cu expunere directă la clienţi fiind cei mai predispuşi la COVID-19, este concluzia unui studiu.
Medicul Fan-Yun Lan de la Şcoala de Sănătate Publică Harvard şi colegii săi au realizat un studiu transversal într-un singur magazin alimentar din Massachusetts, în luna mai a acestui an. Cercetătorii au descoperit că 20 la sută din cei 104 lucrători testaţi pentru COVID-19 au avut rezultate pozitive; iar 76 la sută din cazurile pozitive au fost asimptomatice.
Rezultatele pozitive pentru SARS-CoV-2 au fost mai multe în rândul angajaţilor cu expunere directă la clienţi. Prevalenţa anxietăţii şi depresiei la angajaţii din magazinele alimentare a fost de 24 şi respectiv 8 la sută. Studiul a făcut asocierea între infecţia cu SARS-CoV-2, riscul de expunere şi sănătatea mintală în rândul lucrătorilor din domeniul comerţului cu amănuntul.
,,În acest eşantion din magazin am găsit o rată considerabilă de infecţie SARS-CoV-2 în rândul lucrătorilor din alimentaţie, care erau asimptomatici. Angajaţii cu expunere directă la clienţi au fost de cinci ori mai predispuşi să aibă rezultate pozitive pentru SARS-CoV-2 faţă de ceilalţi, iar lucrătorii capabili să practice distanţarea socială în mod constant la locul de muncă au avut un risc semnificativ mai mic de anxietate sau depresie”, au declarat autorii studiului, potrivit MedicineNet.com.
Pacienţii COVID-19 asimptomatici pot contamina suprafeţele la fel de mult ca cei simptomatici, au arătat în vară cercetătorii chinezi. Oamenii de ştiinţă au prelevat probe de pe mai multe suprafeţe, dar şi din aerul a şase unităţi de îngrijire intensivă în care erau 13 pacienţi COVID-19 confirmaţi de laborator – dintre care doi nu aveau simptome (aceştia s-au întors din străinătate şi se aflau într-o secţie de izolare din Chengdu, China).