Ministerul Sănătăţii a modificat criteriile ce trebuie îndeplinite de candidaţii la posturile de directori medicali din spitalele publice.
Modificările sunt cuprinse într-un ordin al ministrului Sănătăţii (nr. 2.821/2022), publicat marţi în Monitorul Oficial, care modifică anexa la ordinul ministrului sănătăţii nr. 284/2007 (privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din spitalele publice).
Astfel, noile criterii specifici ce trebuie îndeplinite de candidaţii la posturile de directori medicali din spitalele publice sunt: să fie absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medicină (specializarea medicină), să fie confirmaţi medic specialist sau medic primar şi să aibă o vechime de minimum 5 ani în specialitate.
Primele două condiţii erau valabile şi în trecut, însă a treia condiţie a fost modificată. Anterior, legislaţia prevedea, pentru candidaţi, obligaţia de a avea o vechime de cel puţin 2 ani ca medic specialist sau competenţă/atestat în managementul serviciilor de sănătate sau de a fi absolvenţi ai cursului de management spitalicesc.
Pentru institute sau spitale clinice, candidaţii trebuiau până acum să fie cadre didactice recomandate de senatul instituţiei de învăţământ medical superior în cauză, cu aprobarea managerului şi cu avizul consiliului de administraţie al spitalului, obligaţie eliminată prin noul ordin.
Directorul medical al unui spital public este membru al comitetului director al unităţii medicale, alături de managerul spitalului, directorul financiar-contabil şi directorul de îngrijiri (ultimul doar pentru spitalele cu peste 400 de paturi).