UMF Cluj Napoca a câştigat proiectul EMed – Digitalizare şi inovare în formarea specialiştilor din sănătate

UMF Cluj Napoca a câştigat proiectul EMed – Digitalizare şi inovare în formarea specialiştilor din sănătate

Universitatea de Medicină şi Farmacie (UMF) Iuliu Haţieganu din  Cluj Napoca a câştigat în cadrul competiţiei PNRR: Digitalizarea universităţilor şi pregătirea acestora pentru profesiile digitale ale viitorului un proiect în valoare de 3.620.000 euro ”Digitalizare şi inovare în formarea specialiştilor din sănătate.”

Proiectul îşi propune alinierea la standardele europene în domeniul educaţional medical printr-un proces de digitalizare coerent şi coordonat la nivel instituţional. În cadrul EMed – ”Digitalizare şi inovare în formarea specialiştilor din sănătate” vor fi create sau modernizate laboratoare de practică prin achiziţionarea de simulatoare medicale, echipamente IT, software, s.a. în vederea realizării transformării digitale a universităţii.

De asemenea, formarea de competenţe digitale în cadrul proiectului pentru studenţi, masteranzi, doctoranzi, cadre didactice şi personal didactic auxiliar constitue o altă direcţie de dezvoltare în cadrul Strategiei de digitalizare a universităţii.

,,Mulţumim echipei care a fost implicată în scrierea proiectului pentru punctajul foarte bun obţinut şi clasarea în primele 3 locuri la nivel naţional: Călina Retişan, prof. dr. Cristina Iuga, ing. Gigi Ţicolea, prof. dr. Daniel Mureşan, prof. dr. carmen Mihu, prof. dr. Nicolae Crişan, prof. dr. Şoimiţa Suciu, prof. dr. Laurian Vlase, conf. dr. Cristian Dinu, conf. dr. Marius Manole, ing. Sorin Jucan, Ionuţ Muntean”, a scris pe pagina de facebook prof. dr. Anca Dana Buzoianu, Rectorul UMF Cluj Napoca.

Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu” din Cluj-Napoca îşi propune, prin intermediul acestui proiect ca până în decembrie 2025:
• Modernizarea/crearea a 15 laboratoare cu tehnologie digitală modernă (hardware şi software aferent) prin achiziţionarea de noi instrumente şi echipamente pentru introducerea metodelor inovative digitale de predare-învăţare şi de realizare a pregătirii practice;
• Crearea unui centru nou de date prin achiziţionarea de noi instrumente (hardware şi software aferent) şi echipamente, pentru a susţine introducerea metodelor inovative digitale de predare-învăţare şi de realizare a pregătirii practice şi pentru deschiderea de noi direcţii de cercetare bazate pe noi tehnologii digitale;
• Consolidarea (reabilitarea şi modernizarea) reţelei de internet interne a universităţii;
• Crearea unui centru nou de cercetare/laborator de cercetare pentru deschiderea de noi direcţii de cercetare bazate pe noi tehnologii digitale;
• Transformarea digitală a unei părţi a proceselor care se referă la relaţia cu studenţii prin proiectarea, realizarea şi adaptarea resurselor pentru învăţarea online, precum şi crearea şi utilizarea resurselor pentru evaluare;
• Formarea competenţelor digitale pentru cadre didactice, cadre didactice auxiliare şi de cercetare şi pentru studenţi de la ciclurile universitare licenţă, master şi doctorat;
• Actualizarea a 6 programe de studii care vizează specializări care vor asigura pregătirea studenţilor pentru domeniile stabilite de Ministerul Educaţiei ca prioritare (Medicină, Asistenţă medicală generală, Balneofiziokinetoterapie şi recuperare medicală, Farmacie, Medicină dentară şi Tehnică dentară).

viewscnt