CNAS, despre disfuncţionalităţile platformei informatice: serviciile acordate pot fi înregistrate offline. Sistemul, subdimensionat şi construit pe tehnologii învechite

CNAS, despre disfuncţionalităţile platformei informatice: serviciile acordate pot fi înregistrate offline. Sistemul, subdimensionat şi construit pe tehnologii învechite

Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a înregistrat în ultimele zile disfuncţionalităţi semnalate de furnizorii de servicii de sănătate. Miercuri, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a precizat că disfuncţionalităţile nu au fost rezolvate în totalitate şi că face eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situaţiei. Până la rezolvarea problemelor, furnizorii sunt sfătuiţi să înregistreze serviciile acordate în modul offline. Instituţia menţionează că aceste probleme apar deoarece sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite.

„Ne cerem scuze pacienţilor şi furnizorilor pentru problemele întâmpinate în accesarea sistemului informatic al asigurărilor de sănătate. Vom întreprinde toate demersurile necesare pentru rezolvarea acestei situaţii. Din păcate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot apărea până la retehnologizarea şi redimensionarea sistemului”, a declarat preşedintele CNAS, Adela Cojan, citată într-un comunicat al instituţiei.

Aceste disfuncţionalităţi riscă să continue până la remedierea problemelor de fond legate de PIAS. Pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, CNAS a iniţiat un proiect care va fi realizat cu fonduri din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), însă implementarea acestuia va dura.

"Până la implementarea proiectelor de redimensionare şi retehnologizare a întregii platforme informatice, sistemul de stocare şi prelucrare a datelor va fi extins, astfel încât să putem îmbunătăţi timpii operaţionali", a transmis CNAS.

Instituţia recomandă furnizorilor de servicii medicale ca, până la remedierea disfuncţionalităţilor, să înregistreze serviciile prestate în modul offline.

Ulterior, printr-un ordin al Preşedintelui CNAS, va fi stabilită procedura de raportare în PIAS a serviciilor acordate offline în această perioadă, a celor acordate offline anterior producerii disfuncţionalităţii, care aveau termen de raportare în această perioadă, precum şi a serviciilor acordate offline în luna iunie 2023 care nu au putut fi raportate în termenul legal de 72 de ore.

viewscnt