Platforma informatică a asigurărilor de sănătate (PIAS) a înregistrat din nou probleme de funcţionare în ultimele zile, disfuncţionalităţile nefiind rezolvate în totalitate până acum. Din această cauză, furnizorii de servicii medicale care nu îşi pot desfăşura activitatea în modul online vor introduce serviciile acordate în mod offline. Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) consideră că această situaţie arată necesitatea retehnologizării şi redimensionării PIAS.
Disfuncţionalităţile au apărut în ultimele trei zile şi au fost deja investigate, fiind luate măsuri pentru remedierea lor.
"Disfuncţionalităţile nu au fost rezolvate în totalitate, astfel că şi astăzi există situaţii în care la accesarea platformei de către furnizori se mai înregistrează erori de conectare. CNAS, împreună cu partenerii care asigură mentenanţă PIAS, fac eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situaţiei", a precizat CNAS, într-un comunicat.
Potrivit instituţiei, analizele efectuate până în prezent asupra platformei au indicat că una dintre cauze o reprezintă suprasolicitarea PIAS, mai ales în condiţiile în care, în această perioadă, o parte dintre furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări încarcă în platformă raportările lunare.
"Pe de altă parte, sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite. CNAS a iniţiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR)", a precizat instituţia.
Pe termen scurt, până la remedierea situaţiei, specialiştii IT din cadrul CNAS încearcă să intervină cu soluţii punctuale la problemele sesizate de furnizori.
„Ne cerem scuze pacienţilor şi furnizorilor pentru problemele întâmpinate în accesarea sistemului informatic al asigurărilor de sănătate. Vom întreprinde toate demersurile necesare pentru a rezolva punctual această situaţie. Din păcate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot apărea până la retehnologizarea şi redimensionarea sistemului”, a declarat preşedintele CNAS, Adrian Gheorghe.
Astfel, până la remedierea în totalitate a disfuncţionalităţilor, furnizorii de servicii medicale care nu îşi pot desfăşura activitatea în modul online vor introduce serviciile acordate în mod offline, urmând să le transmită online după remediere.