Ministerul Sănătăţii pregăteşte un concurs pentru ocuparea posturilor de manager general din cadrul serviciilor de ambulanţă judeţene.
Astfel, un proiect de ordin elaborat de minister conţine normele de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea postului de manager general, persoană fizică, din cadrul serviciilor de ambulanţă judeţene şi al Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov.
La concurs se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc, cumulativ, 10 criterii: au cetăţenia română sau a altui stat membru al Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European şi au domiciliul stabil în România; cunosc limba română, scris şi vorbit; sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată cu diplomă de licenţă sau echivalentă din perioada anterioară aplicării ciclurilor tip Bologna sau absolvenţi ai ciclului II de studii universitare de master în specialitate pentru perioada ulterioară aplicării ciclurilor tip Bologna în domeniul fundamental al ştiinţelor biologice şi biomedicale, ramura de ştiinţă medicină, specializarea medicină sau în domeniul ştiinţelor sociale, ramurile ştiinţe juridice – specializarea drept şi ştiinţe economice; sunt cel puţin medici specialişti în specialitatea medicină de urgenţă, anestezie-terapie intensive, medicină de familie cu atestat de studii complementare în asistenţă medicală de urgenţă prespitalicească sau management sanitar şi au o vechime de cel puţin 5 ani; sunt absolvenţi ai unor cursuri de perfecţionare în management sanitar, agreate de Ministerul Sănătăţii; nu au fost condamnate penal, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia sau dezincriminarea faptei; nu au fost destituiţi din funcţie sau nu le-a încetat contractual individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani; au o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează; nu au vârsta de pensionare.
Concursul se desfăşoară în două etape: evaluarea dosarului de candidat (etapă eliminatorie) şi concursul propriu-zis.
În cadrul concursului propriu-zis, candidaţii susţin trei probe de evaluare: test-grilă de verificare a cunoştinţelor, evaluarea şi susţinerea proiectului de management şi interviu.
Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie să obţină media finală cel puţin 7,00, iar la fiecare probă de evaluare minimum nota 7,00.
Managerul general încadrat urmează să încheie cu Ministerul Sănătăţii un contract de management pe o perioadă de maximum 3 ani.