UMF "Carol Davila" îşi revizuieşte Carta universitară şi misiunea, mizând pe parteneriatul cu pacienţii şi societatea civilă

UMF "Carol Davila" îşi revizuieşte Carta universitară şi misiunea, mizând pe parteneriatul cu pacienţii şi societatea civilă

Universitatea de Medicină şi Farmacie “Carol Davila” (UMFCD) din Bucureşti se află în proces de revizuire a Cartei universitare, urmărind şi redefinirea misiunii universităţii, pentru a include parteneriatul cu pacienţii şi societatea civilă printre valorile importante ale instituţiei. 

Anunţul a fost făcut după o întâlnire între reprezentanţii UMFCD şi cei ai Coaliţiei Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice (COPAC), desfăşurată vineri.

Discuţiile au vizat consolidarea misiunii universităţii din perspectiva punerii pacientului în centrul sistemului de sănătate autohton.

“Suntem o universitate de tradiţie, ale cărei coordonate principale – Iniţiere, Evoluţie, Excelenţă - vor duce mai departe performanţa academică cea care ne-a caracterizat dintotdeauna şi care se va răsfrânge întotdeauna pozitiv asupra semenilor aflaţi în suferinţă, motiv pentru care considerăm că este foarte important să dezvoltam parteneriatul cu pacienţii, şi cu societatea în general, iar în formarea viitoarelor generaţii de profesionişti din domeniul medical să se pună accent pe toate nevoile bolnavilor, dar şi pe abordările preventive, pentru menţinerea şi îmbunătăţirea sănătăţii comunităţilor”, au declarat reprezentanţii UMFCD, citaţi într-un comunicat al instituţiei.

UMFCD se află în prezent în proces de revizuire a Cartei universitare, ca urmare a noii Legi a educaţiei.

Cu acest prilej, conducerea vizează şi redefinirea misiunii universităţii, "ţinând cont de tradiţia şi prestigiul UMFCD, precum şi de noile valori sociale şi de dezvoltare durabilă, cum sunt parteneriatul cu pacienţii, viziunea pacientilor sau comunicarea medic-pacient", menţionează instituţia de învăţământ superior medical.

Astfel, noua misiune prevede dezvoltarea parteneriatului cu societatea civilă, în scopul creşterii nivelului de informare şi de educaţie pentru sănătate şi bunăstare, precum şi al asigurării accesului echitabil la servicii medicale de calitate pentru toate persoanele.

Un alt punct convenit de reprezentantii UMFCD şi COPAC este axat pe formarea şi perfecţionarea resurselor umane înalt calificate, care să răspundă nevoilor complexe ale pacienţilor, vizând atât latura medicală, cât şi pe cea socio-umană şi de comunicare.

viewscnt