Consumatorii din România trebuie să aibă acces la informaţia corectă, validată de dovezi ştiinţifice, privind efectele suplimentelor alimentare asupra sănătăţii, care sunt condiţionate de o utilizare responsabilă, a declarat marţi Diana Păun, consilier de stat responsabil de domeniul sănătăţii în cadrul Administraţiei Prezidenţiale.
"Trăim într-o lume în care accesul la informaţie este extrem de facil, însă nu de fiecare dată această informaţie este verificată şi validă. Provocarea este tocmai aceea de a oferi consumatorului acces la informaţia corectă, validată de dovezi ştiinţifice, pentru ca acesta să aibă o încredere că face o alegere informată şi sigură pentru propria sănătate", a spus Păun, citată de Agerpres.
La o dezbatere organizată de Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale (RASCI), consilierul prezidenţial a subliniat nevoia de informare şi de responsabilitate a consumatorilor.
"Aceasta trebuie să fi făcută de experţi şi trebuie să fi bazată pe dovezi ştiinţifice şi are nevoie de comunicare adecvată prin canale corespunzătoare. Medicul de familie, medicul specialist, farmacistul sunt verigi deosebit de importante", a afirmat Păun.
Oficialul consideră că este nevoie de mai multă reglementare în acest domeniu.
“Dincolo de informare, avem nevoie de un cadrul legislativ bine pus la punct. Avem nevoie de controale avizate ale acestor produse de către instituţiile cu responsabilitate în domeniu”, a mai spus Diana Păun.
Dezbaterea s-a desfăşurat în contextul campaniei lansate de RASCI la finalul anului trecut, un demers educaţional pe termen lung în vederea informării corecte a consumatorilor şi pacienţilor români cu privire la utilizarea responsabilă a produselor din categoriile reprezentate de asociaţie.
Piaţa OTC din România a înregistrat în al doilea trimestru din acest an o scădere de 8,3% faţă de primul trimestru, până la 810,2 milioane lei (174 milioane euro), o fluctuaţie sezonieră obişnuită, generată mai ales de declinul vânzărilor de medicamente pentru răceală şi gripă, arată un studiu realizat de Cegedim.
Piaţa OTC include medicamentele fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală.