Ministerul Sănătăţii nu mai acceptă, din 25 aprilie, pentru înregistrare documente pe suport de hârtie depuse de farmacii, cu excepţia documentelor pentru înfiinţarea farmaciei.
Măsura se aplică în urma intrării în vigoare a ordinului ministrului Sănătăţii nr. 444/2019, pentru aprobarea Normelor privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea unităţilor farmaceutice.
“Pentru înfiinţarea farmaciilor cu circuit închis şi pentru înscrierea de menţiuni pe anexe la autorizaţia de funcţionare, documentaţia va fi transmisă electronic prin intermediul Punctului de contact unic electronic (PCUe), accesând linkul https://edirect.e-guvernare.ro, la secţiunea corespunzătoare fiecărei direcţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti sau la secţiunea corespunzătoare Ministerului Sănătăţii”, a precizat ministerul.
În cazul depunerii electronice a documentelor, acestea trebuie semnate electronic de către solicitant, folosind certificat digital calificat.
“Prin urmare, începând cu data intrării în vigoare a Ordinului nr. 444/2019, respectiv 25 aprilie 2019, nu se mai acceptă spre înregistrare documentele depuse de unităţile farmaceutice pe suport hârtie, excepţie făcând documentele pentru înfiinţarea farmaciei comunitare şi a drogheriei”, arată ministerul.
Pentru depunerea cererilor şi a documentelor necesare, solicitanţii, farmaciile şi direcţiile de sănătate publică judeţene (DSP) trebuie să obţină certificat digital calificat pentru semnarea electronică a documentelor şi să îşi creeze cont în platforma Punctului de contact unic electronic pentru încărcarea şi transmiterea electronică a acestora la secţiunea corespunzătoare fiecărei situaţii în parte.