Piaţa OTC din România a înregistrat în al treilea trimestru din acest an o creştere de 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 835,3 milioane lei (180 milioane euro), generată mai ales de majorarea vânzărilor de medicamente pentru răceală şi gripă, arată un studiu realizat de Cegedim.
Piaţa OTC include medicamentele fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală.
În al doilea trimestru din 2018, piaţa OTC a înregistrat vânzări de 810 milioane lei, după un nivel de 883,3 milioane lei înregistrat în primul trimestru.
Valoarea pieţei de produse OTC din România din primele nouă luni a ajuns la circa 2,5 miliarde lei, potrivit studiului.
Segmentele Lifestyle OTC (23,3% din piaţă), gastrointestinale (20,9%) şi răceală, gripă şi alergii (15,8%) au cea mai mare pondere în totalul pieţei.
Categoria Lifestyle OTC include produse care se adresează sistemului cardiovascular, reducerii colesterolului, sistemului urinar, îngrijirii ochilor şi urechilor, sistemului musculo-scheletic, sănătăţii sexuale, îngrijirii orale, produse recomandate în tulburări ale somnului, produse utilizate pentru controlul greutăţii şi soluţii anti-fumat.