Centrele Medicare & Medicaid Services (CMS) din Statele Unite vor obliga companiile farmaceutice să dezvăluie preţul de listă pentru medicamentele pe bază de prescripţie medicală în reclamele de la posturile televiziune. Demersul face parte din eforturile administraţiei Trump de a reduce costurile medicamentelor pentru consumatorii din SUA.
Preţul ar trebui să fie inclus în reclamă în cazul în care este egal cu sau mai mare cu 35 USD pentru o lună sau pentru durata terepiei standard. CMS a spus că cele mai multe medicamente frecvent utilizate au preţuri de listă cuprinse între 488 dolari şi 16.938 dolari pe lună sau pentru întreaga terapie.
”Pacienţii au dreptul de a cunoaşte preţurile serviciilor de asistenţă medicală, şi CMS este serios cu privire la imformarea pacienţilor cu aceste date”, a declarat administratorul CMS Seema Verma citată de Reuters..
Regula care a fost finalizată marţi a fost iniţial anunţată ca parte a ”planului” preşedintelui Donald Trump privind scăderea preţurilor la medicamente în SUA încă de anul trecut.
Companiile producătoare de medicamente au protestat atunci împotriva acestei decizii, afirmând că preţurile de listă nu reflectă suma finală plătită de către pacienţi, deoarece exclude rabaturile şi reducerile pe care producătorii le pot oferi.
La rândul său, ”The Pharmaceutical Research and Manufacturers of America” (PhRMA), grupul de lobby de top al industriei farmaceutice americane, a declarat în octombrie 2018 că includerea preţurilor în reclame ar putea descuraja pacienţii să caute asistenţă medicală necesară.