Studiu: peste 90% dintre români au consumat în ultimele 12 luni vitamine, minerale şi suplimente alimentare. Cei mai mulţi le cumpără la recomandarea medicului sau farmacistului

Studiu: peste 90% dintre români au consumat în ultimele 12 luni vitamine, minerale şi suplimente alimentare. Cei mai mulţi le cumpără la recomandarea medicului sau farmacistului

94% dintre români au consumat în ultimele 12 luni vitamine, minerale şi suplimente alimentare, dintre care 45% în mod frecvent şi 49% ocazional, potrivit unui studiu derulat în luna septembrie de IPSOS Digital, pentru Patronatul Român al Industriei Suplimentelor Alimentare (PRISA).

La acest studiu au răspuns 1.000 de persoane din România, un eşantion considerat reprezentativ la nivel naţional.

Potrivit cercetării, principalele surse de informare folosite în decizia de a consuma suplimente alimentare sunt: medicul de familie sau medicul specialist, menţionaţi de 75% dintre respondenţi, şi farmacistul (54%).

De asemenea, 49% dintre participanţii la studiu au declarat că se bazează pe informaţiile citite în mediul online - ştiri, articole, reclame, postări din social media şi recenzii de pe forumuri.

Dintre românii care au răspuns că principala sursă de informare este medicul specialist, 60% au precizat că le-au fost recomandate vitamine, minerale şi suplimente alimentare de medicul generalist, 17% de medicul cardiolog şi tot atâţia de gastroenterolog, 13% au primit recomandare de la medicul neurolog, 12% de la endocrinolog şi 11% de la diabetolog.

Conform sondajului IPSOS, medicul şi farmacistul sunt şi cele mai de încredere surse de informare pentru români, alături de cercetările şi datele ştiinţifice, jurnalele medicale sau studiile clinice.

„Recomandarea suplimentelor alimentare de către medici de diverse specialităţi ne bucură, fiind o dovadă în plus a beneficiilor pe care acestea le au atât în menţinerea sănătăţii, cât şi în contexte de boală. De asemenea, influenţa puternică a profesioniştilor din domeniul medical în procesul de informare, anterior deciziei de administrare a suplimentelor alimentare, este un alt semnal bun care vine să confirme că aceste produse sunt consumate de majoritatea românilor în mod responsabil”, a declarat dr. Gerald Flintoacă-Filip, secretar general al PRISA, citat într-un comunicat al patronatului.

În ultimele 12 luni, cele mai utilizate suplimente au fost cele pentru imunitate (66%) şi mineralele (66%), urmate de vitamine, precum cele din complexul de B-uri sau multivitaminele (55%), iar pe poziţia a treia au fost atât suplimentele cu probiotice, cât şi cele cu ulei de peşte/ Omega-3, ambele menţionate de 31% dintre respondenţi.

În ultimul an, utilizatorii au folosit în medie 3,7 tipuri de suplimente. Formele de administrare preferate de români sunt capsulele (67%), tabletele (66%) şi comprimatele efervescente (46%).

Rezultatele prezentate mai arată că 84% dintre respondenţi consideră că vitaminele, mineralele şi suplimentele alimentare contribuie în mare sau foarte mare măsură la un stil de viaţă sănătos.

Astfel, 56% dintre români au specificat că au consumat aceste produse pentru a-şi susţine sistemul imunitar, 54% pentru menţinerea stării generale de sănătate şi 43% le-au folosit pentru un plus de energie.

Alte motive de consum menţionate de participanţii la studiu au fost susţinerea sănătăţii creierului (20%), sănătatea inimii (19%) şi sănătatea digestivă (18%).

În ceea ce priveşte modul de administrare, 41% dintre respondenţi au declarat că urmează întocmai instrucţiunile medicului sau farmacistului, 40% citesc informaţiile de pe etichetă sau prospect, în timp ce 19% le administrează în funcţie de cum se simt, ajustând sau întrerupând administrarea.

Patronatul Român al Industriei Suplimentelor Alimentare (PRISA) s-a înfiinţat în anul 2000 ca prima asociaţie în domeniul suplimentelor alimentare, pentru ca începând din 2011 să funcţioneze ca patronat.

În prezent, PRISA are calitate de organizaţie patronală cu rol de autoreglementare pe piaţa suplimentelor alimentare, prin cele două coduri pe care le-a elaborat şi aprobat: Codul de etică şi Codul privind bunele practici în etichetarea şi publicitatea suplimentelor alimentare.

viewscnt