COSMO PHARM, lider pe piaţa suplimentelor alimentare din România, a înregistrat o creştere de 40% a vânzărilor în 2024. Rezultatul fost susţinut de extinderea pe pieţele internaţionale, inclusiv China, Vietnam şi Emiratele Arabe Unite şi de diversificarea canalelor de distribuţie prin Amazon UAE şi Amazon Germania, oferind acces consumatorilor internaţionali la suplimentele inovatoare fabricate în România.
„Rezultatele excelente de vânzări obţinute în 2024 confirmă faptul că suplimentele noastre răspund cerinţelor consumatorilor români şi internaţionali, care îşi doresc produse naturale de înaltă calitate, eficiente şi accesibile. Această creştere nu reprezintă doar un succes comercial, ci şi o validare a misiunii noastre de a îmbunătăţi sănătatea oamenilor prin inovaţie şi excelenţă”, declară Ing. Mihai Talpoş, Preşedintele COSMO PHARM.
Cu o experienţă de peste 30 de ani în industria nutraceutică, compania îşi propune să îşi accelereze ritmul de creştere în 2025, vizând mai multe direcţii strategice.
Extinderea portofoliului cu suplimente de nouă generaţie
Anul acesta COSMO PHARM urmează să îşi extindă gama de suplimente prin introducerea a 40 de formule inovatoare. Noile lansări includ suplimente lipozomale de nouă generaţie, cu absorbţie optimizată a nutrienţilor esenţiali, precum şi produse destinate protecţiei celulare şi ADN-ului, cu beneficii pentru performanţa fizică şi mentală şi efecte anti-aging.
Astfel, portofoliul COSMO PHARM va ajunge la aproximativ 220 de suplimente alimentare, dintre care 70 sunt mărci înregistrate, adresând nevoi variate – de la imunitate şi sănătatea articulaţiilor, până la digestie şi echilibru general.
Expansiunea pe piaţa locală şi internaţională
Compania îşi propune să îşi extindă cota de piaţă deţinută în România cu 10-15%, mizând atât pe parteneriate cu lanţurile farmaceutice de top, cât şi pe optimizarea magazinului online. În paralel, COSMO PHARM îşi continuă planurile ambiţioase de expansiune internaţională.
Obiectivele pentru 2025 includ o creştere a exporturilor cu 25%, prin consolidarea prezenţei pe pieţele din China, Vietnam, Emiratele Arabe Unite şi Europa de Vest. De asemenea, COSMO PHARM vizează extinderea în regiunea DACH (Germania, Austria, Elveţia) şi în Scandinavia, precum şi creşterea vizibilităţii brandului prin participarea la cele mai importante târguri internaţionale din domeniul sănătăţii: Vitafoods Barcelona şi Arab Health Dubai.
Investiţii în extinderea şi automatizarea producţiei
Planurile de dezvoltare includ şi extinderea capacităţii de producţie a fabricii din Ilfov cu 35-40%, pentru a susţine cererea în creştere de suplimente. Compania are prevăzute investiţii în valoare de 2 mil euro în echipamente de ultimă generaţie, care vor automatiza şi eficientiza procesele de producţie. În 2024, a fost demarată construcţia unor noi laboratoare, echipate la standardele internaţionale din domeniul farmaceutic. Totodată, pentru optimizarea lanţului de aprovizionare şi gestionarea stocurilor, vor fi implementate sisteme ERP şi soluţii bazate pe inteligenţă artificială. Automatizarea proceselor va contribui la reducerea costurilor operaţionale cu 10%.
Extinderea certificărilor internaţionale
Totodată, pentru a facilita comercializarea produselor pe pieţele internaţionale, COSMO PHARM urmăreşte obţinerea certificării GMP (Good Manufacturing Practice), care atestă respectarea celor mai înalte standarde de producţie, precum şi certificările bio/ecologice necesare. Compania îşi consolidează angajamentul faţă de sustenabilitate prin alinierea la reglementările europene privind reducerea amprentei de carbon, respectând principiile Responsabilităţii Extinse a Producătorilor (EPR) şi Regulamentul UE privind Ambalajele şi Deşeurile de Ambalaje (PPWR).
„În 2025, ne propunem să ducem COSMO PHARM la un nou nivel, consolidându-ne poziţia ca jucător de referinţă pe piaţa internaţională a suplimentelor alimentare. Vom continua să investim în cercetare, sustenabilitate şi expansiune globală, rămânând fideli valorilor care ne definesc: calitate, tradiţie, integritate şi respect faţă de consumatori”, adaugă Ing. Mihai Talpoş, Preşedintele COSMO PHARM.
Pentru a susţine planurile de expansiune accelerată, COSMO PHARM intenţionează să-şi mărească echipa prin recrutarea de specialişti în producţie, cercetare-dezvoltare şi vânzări internaţionale. Compania ţinteşte o creştere a cifrei de afaceri cu 20-30% în 2025 faţă de anul precedent.
Despre COSMO PHARM
COSMO PHARM este o companie 100% românească, fondată în 1994, specializată în producţia, importul şi comercializarea suplimentelor alimentare. Cu peste 30 de ani de experienţă, COSMO PHARM oferă una dintre cele mai variate game de suplimente naturale premium, adaptate tuturor vârstelor şi nevoilor de sănătate. Portofoliul său include peste 220 de produse, dintre care 70 de mărci înregistrate, dezvoltate de experţi în domeniu. COSMO PHARM a introdus pe piaţă inovaţii precum prima formulă cu Coenzima Q10, primul complex de antioxidanţi, Neurotonic® – primul supliment pentru sănătatea neuronală şi Herbolax® – primul laxativ integral vegetal. Produsele respectă standardele europene şi americane de calitate, iar compania investeşte constant în cercetare şi inovaţie, colaborând cu parteneri internaţionali de renume în domeniul nutraceuticelor, precum Kaneka, Sabinsa, Nexira, Gnosis, KYOWA HAKKO BIO. COSMO PHARM deţine o unitate de producţie modernă în Tunari, Ilfov şi o reţea internaţională de distribuţie.