Merck, cea mai veche companie farmaceutică din lume, plănuieşte lansarea a cinci medicamente inovatoare în România în perioada 2021-2023.
Primul dintre ele a fost deja lansat, este un hormon de creştere. Dispozitivul de administrare este foarte inovator, întrucât este digital, înlocuieşte seringa şi monitorizează administrările.
Două lansări vor fi în oncologie, pentru cancer de vezică şi cancer de rinichi, una pentru diabet şi alta, revoluţionară, pentru scleroză multiplă.
„Legat de medicamentul pentru scleroza multiplă, acesta este cu adevărat inovativ – este un medicament oral (în mod nomal, pacienţii fac perfuzii), patru săptămâni de medicaţie acoperă patru ani de tratament. Sunt 81 de ţări în toată lumea care deja au acest medicament. România e puţin în urmă faţă de restul Europei, dar acum suntem în perioada în care aşteptăm negocierea cu CNAS şi aprobarea listei de compensate.” spune Laurence Bonnel, numită de câteva luni în poziţia de Managing Director & General Manager Merck Romania Healthcare.
Bonnel precizează că s-a întâlnit cu asociaţiile de pacienţi şi a aflat că vârsta medie a unui pacient cu scleroză multiplă din România este de 35 de ani, pe când în Franţa, ţara ei natală, este 28. ”Credeţi că e vorba de o altă boală? Nu, e vorba de momentul diagnosticării. Şi este rolul nostru să îmbunătăţim educaţia pacienţilor, a românilor, în general, dar şi să lucrăm cu medicii de familie. Dacă ai uitat ce ai învăţat acum 15 - 20 de ani despre scleroză multiplă, îţi ia mai mult timp să îţi dai seama că un pacient are scleroză multiplă, nu probleme de circulaţie.” continuă Laurence Bonnel.
Accesul la tratament
Unul dintre obiectivele strategice ale Merck, la nivel global, este sprijinirea accesului pacienţilor la medicamentele din întreaga lume. Acum, în România, în vreme de COVID, o dată în plus, misiunea Merck este să se asigure că toţi pacienţii, chiar şi cei din mediul rural, au acces la medicamentele lor.
„Lucrăm împreună cu Guvernul şi facem tot ce putem să răspundem pozitiv cererilor. Am crescut deja livrările cu 25%. Important este că de când cu COVID, pacienţii au înţeles cât este de important să îşi ia tratamentele fără întrerupere.” spune Laurence Bonnel şi continuă: „Activitatea Merck este împărţită între inovaţia biotehnologică în scleroza multiplă, oncologie şi fertilitate, unde suntem una dintre companiile de top din lume, şi portofoliul nostru de bază stabilit în cardiologie, diabet şi endocrinologie, unde dovedim, de asemenea, aceeaşi expertiză globală şi leadership. Primul meu obiectiv cheie în România este să deschid accesul pieţei la inovaţie, care este esenţial pentru întreaga industrie.”
Pacienţii – focus şi educaţie
Pacienţii şi familiile lor devin din ce în ce mai implicaţi în procesul de luare a deciziilor medicale şi de îngrijire. „Din păcate, nu este posibil să faci educaţie medicală doar în timpul unei vizite la medicul de familie, care vede pacientul timp de 15-20 de minute, nu are timp de educaţie medicală. Prin urmare, susţin cu tărie înfiinţarea de asociaţii de pacienţi mai puternice în România.” adaugă Laurence Bonnel, Managing Director & General Manager Merck Romania Healthcare.