70% dintre români au consumat suplimente alimentare, iar 59% au folosit suplimente în perioada februarie-august 2020. Peste jumătate, respectiv 51% din totalul consumatorilor de suplimente alimentare din România au apelat la acestea pentru susţinerea imunităţii şi rezistenţa organismului, conform unui studiu de consumator solicitat de Secom şi realizat de Kantar TNS România* în august 2020. Celelalte două motive pentru care adulţii consumă suplimente alimentare sunt: pentru ameliorarea stării de oboseală sau de nervozitate şi pentru obţinerea de energie sau a unei stări de bine.
“Am solicitat acest studiu pentru că avem o preocupare constantă în a asculta şi înţelege nevoile consumatorilor. Pandemia ne-a schimbat complet stilul de viaţă şi ne-am dorit să aflăm cum s-au reflectat aceste schimbări şi în cazul categoriei noastre, pentru a putea oferi consumatorilor noştri cele mai bune produse naturale adaptate nevoilor lor.“ a spus Andrei Dumitraşcu, Director de Marketing şi Comunicare Secom.
Şi în cazul categoriei de suplimente pediatrice, unde mama este principalul decident în 80% din cazuri, tot susţinerea imunităţii, rezistenţei organismului este principalul motiv care determină consumul de suplimente pentru copii. Acesta a fost menţionat de 68% dintre utilizatoarele de suplimente, femei cu vârsta cuprinsă între 18 şi 55 ani şi cu copii de la 0 la 10 ani. Celelalte motive de consum sunt: pentru a susţine o dezvoltare armonioasă, conform vârstei sau când are carenţe/un deficit ieşit la analize.
Potrivit aceluiaşi studiu, la nivelul întregului eşantion de respondenţi se observă o atitudine preventivă faţă de sănătate. 60% dintre respondenţi declară că doresc să se protejeze şi să prevină din timp probleme de sănătate, iar 54% că vor să aibă un stil de viaţă echilibrat, atât fizic cât şi psihic, atitudini diferenţiate destul de bine la nivel de comportament în ceea ce priveşte consumul de suplimente alimentare.
Frecvenţa de consum în perioada menţionată a crescut pentru 9% dintre consumatori din cauza pandemiei, în timp ce în 21% dintre cazuri putem vorbi de un consum regulat, periodic. Intenţia de consum pe viitor e ridicată – 58% dintre respondenţi declarând că vor continua să consume suplimente alimentare.
Aceeaşi abordare preventivă se remarcă şi în cazul mamelor participante la studiu care au declarat în proporţie de 62% că vor să îşi protejeze copiii şi să prevină din timp eventualele probleme de sănătate ale acestora.
Astfel, şi în rândul respondentelor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 55 ani şi cu copii de la 0 la 10 ani, 65% au oferit suplimente pediatrice în perioada februarie-august, frecvenţa de consum în rândul copiilor crescând, 10% dintre mame menţionând că le-au oferit mult mai des din cauza pandemiei. Intenţia de consum este ridicată, 62% dintre respondente declarând că le vor oferi şi în viitor. Pediatrul şi medicul specialist se diferenţiază ca surse principale de informare pentru suplimentele pediatrice.
În cazul suplimentelor pentru adulţi, principalele criterii care influenţează alegerea sunt: recomandarea medicului, efectul/beneficiile produsului, conţinutul de ingrediente cât mai naturale şi recomandarea farmacistului.
“Ne bucurăm mult să vedem că românii au înţeles importanţa prevenţiei pentru menţinerea sănătăţii, că se informează temeinic şi că aleg responsabil suplimente alimentare după criterii calitative. Calitatea superioară a stat dintotdeauna la baza procesului de selecţie a portofoliului Secom, fiind principalul nostru diferenţiator, argumentul cu care am câştigat încrederea consumatorilor şi a mediului profesional. Secom are cea mai mare rată de retenţie din categorie – 63%**, aceasta fiind o dovadă a calităţii produselor noastre la care consumatorii revin, odată ce le încearcă.
Portofoliul Secom include unele dintre cele mai avansate suplimente alimentare din lume. Produsele conţin ingrediente din surse naturale, studiate, certificate şi brevetate la nivel global, au concentraţii optime de substanţe active, biodisponibilitate crescută pentru a oferi consumatorilor noştri garanţia siguranţei şi eficienţei acestora”, a adăugat Andrei Dumitraşcu, Director de Marketing şi Comunicare Secom.
Despre studiu
*Studiul a fost realizat de compania de cercetare Kantar TNS România în august 2020 la solicitarea Secom pentru a identifica schimbarea obiceiurilor de consum ale românilor în categoria de suplimente alimentare în perioada februarie-august 2020. La studiu au participat 2168 de adulţi, din segmentul de vârstă 25-55 ani şi femei din segmentul 18-24 ani, atât consumatori cât şi non-consumatori de suplimente alimentare, cu studii superioare şi liceale, din localităţi cu peste 50.000 de locuitori.
** Secom are cea mai mare rată de retenţie din categorie – 63%, potrivit studiului de notorietate Secom realizat în noiembrie 2020 de 360 Insights.
Despre Secom
Secom® este trendsetter şi lider de autoritate în soluţii naturale de medicină integrativă. Compania este specializată în importul, promovarea şi comercializarea de suplimente alimentare, ceaiuri şi cosmetice naturale de înaltă calitate, cu ingrediente din surse naturale, studiate, certificate şi brevetate la nivel global.
Secom® a fost printre primele companii care a adus fitoterapia ştiinţifică în România, introducând acum aproape 17 ani pe piaţa locală multe dintre ingredientele “inovatoare” disponibile astăzi, dar şi concepte precum cel de medicină integrativă sau extract standardizat.
Portofoliul Secom® include peste 450 de produse naturale premium: 300 de suplimente alimentare, peste 40 de sortimente de ceaiuri şi 130 de produse cosmetice de ultimă generaţie. În octombrie 2020 Secom a lansat Good Routine®, primul brand privat de suplimente alimentare din portofoliu.
Produsele Secom® sunt disponibile în peste 8000 de farmacii şi magazine cu profil naturist la nivel naţional, pe www.secom.ro şi în cele 13 magazine Secom® din Bucureşti, Bacău, Braşov, Cluj-Napoca, Iaşi, Ploieşti, Piteşti, Sibiu, Timişoara, Arad şi Oradea.