Ziua Internaţională a Angioedemului Ereditar este marcată anual pe 16 mai. Scopul său principal este de a creşte gradul de conştientizare cu privire la această boală şi de a-i ajuta pe pacienţi să obţină mai repede diagnosticul corect, tratamentul potrivit şi o calitate mai bună a vieţii.
Angioedemul ereditar este o afecţiune genetică rară care se manifestă prin umflarea recurentă a pielii şi a membranelor mucoase. Se estimează că 1 din 10.000 până la 50.000 de oameni din întreaga lume suferă de această tulburare moştenită. Dacă apare umflarea laringelui sau a limbii, există riscul de sufocare.
Jumătate dintre pacienţi experimentează primele semne ale bolii în copilărie sau înainte de vârsta de 18 ani. Doar rareori boala apare pentru prima dată la vârsta adultă.
De obicei, severitatea atacurilor creşte. Cu toate acestea, durează adesea câţiva ani de la prima manifestare a bolii pentru a se pune un diagnostic corect. Simptomele bolii sunt foarte asemănătoare cu cele ale unei alergii, dar medicamentele pentru alergii nu ajută.
O serie de medicamente sunt utilizate pentru tratarea bolii, dintre care o mare parte sunt derivate din plasma sanguină. Pacienţii nu pot fi vindecaţi complet, dar cu un tratament adecvat calitatea vieţii lor poate fi mult îmbunătăţită.
"Plasma nu poate fi produsă artificial, ci doar obţinută din sânge uman. Donarea de plasmă este esenţială pentru producerea acestor medicamente şi de aceea îi apreciem foarte mult pe donatorii noştri, care ne ajută să salvăm vieţi", a declarat Cristina Barbu, Country Head Takeda Romania.
****
Takeda este o companie bio-farmaceutică globală cu o istorie remarcabilă de 240 de ani de activitate în slujba pacienţilor de pretutindeni. În toată istoria sa, Takeda a acţionat în linie cu valorile sale fondatoare - integritate, echitate, dreptate şi perseverenţă (Takeda-ism).
Takeda îşi propune să-şi îndeplinească obiectivele prin luarea deciziilor în funcţie de 4 priorităţi: pacientul - plasarea pacientului în centrul tuturor acţiunilor, încrederea - câştigarea încrederii societăţii, reputaţia - consolidarea reputaţiei şi promovarea şi dezvoltarea portofoliului companiei.
Cele 4 priorităţi sunt parte a procesului de decizie şi a acţiunilor pe care Takeda le întreprinde, pentru a-şi onora angajamentul faţă de calitatea produselor şi serviciilor sale şi pentru a face lucrul corect de fiecare dată.