Social media poate distrage asistenţii medicali de la sarcinile de serviciu arată concluziile unui studiu realizat la nivel internaţional

Social media poate distrage asistenţii medicali de la sarcinile de serviciu arată concluziile unui studiu realizat la nivel internaţional

Productivitatea asistenţilor medicali este afectată atunci când aceştia devin "dependenţi” de utilizarea social media la locul de muncă, un obicei care îi distrage de la sarcinile de serviciu, sugerează un nou studiu.

Coautorul studiului Asad Javed, de la Universitatea Hazara din Mansehra, Pakistan, spune că asistentele care aleg să-şi omoare timpul folosind social media la locul de muncă au devenit o problemă serioasă în spitalele şi universităţile din această ţară.

Acest comportament cauzează conflicte frecvente între asistenţi cu privire la atribuirea sarcinilor de îngrijire a pacienţilor, precum şi discuţii între asistenţi şi pacienţi, a adăugat el.

"Unul dintre motivele importante pentru care am efectuat cercetările asupra asistenţilor medicali a fost natura critică a locurilor de muncă, care le impun să rămână atenţi”, a declarat Javed pentru Reuters.

Pentru a evalua relaţiile dintre utilizarea reţelelor de socializare la locul de muncă, distragerea de la sarcinile de serviciu şi performanţa autoevaluată, echipa lui Javed a recrutat asistente medicale prin intermediul grupurilor Facebook.

În total, 461 de asistente medicale din 53 de ţări au completat sondajul anonim, care a inclus declaraţii precum: „îmi pierd concentrarea în timpul lucrului când aud sunetul sonor al notificării pe reţeaua socială”, evaluat de participante pe o scară de 1 la 5.

Cercetătorii au descoperit că utilizarea tot mai mare a social media la locul de muncă a fost asociată cu o distragere mai mare a atenţiei şi o performanţa mai slabă la locul de muncă. Cu toate acestea, asistenţii medicali capabili să-şi autogestioneze atenţia ar putea depăşi problema şi să se concentreze asupra muncii.

În lucrare, cercetătorii avertizează că situaţia este şi mai gravă în spitalele publice, unde asistenţii medicali au ore de lucru imprevizibile şi inflexibile şi sarcini mai grele de muncă.

Asistentele îşi pot schimba comportamentul dacă sunt informaţi despre acest lucru prin sesiuni de instruire, afişe sau alte intervenţii de conştientizare, iar abordarea unei culturi a muncii care să facă inacceptabilă utilizarea mediilor sociale la locul de muncă s-ar putea dovedi eficientă, se mai arată în concluziile cercetării.

viewscnt