Agenţia Naţională de Transplant încearcă să stimuleze donarea de organe şi ţesuturi printr-o campanie de conştientizare

Agenţia Naţională de Transplant încearcă să stimuleze donarea de organe şi ţesuturi printr-o campanie de conştientizare

Agenţia Naţională de Transplant (ANT) a lansat o campanie naţională de promovare a donării de organe şi ţesuturi, denumită „Cadoul Vieţii”, în contextul în care numărul de donatori este foarte scăzut în ţara noastră, limitând numărul de transplanturi care pot fi realizate.

Campania „Cadoul Vieţii” are ca obiectiv creşterea nivelului de conştientizare în rândul populaţiei şi încurajarea donării de organe, în condiţiile în care peste 3.000 de pacienţi se află pe listele de aşteptare pentru un transplant.

Lista de aşteptare pentru pacienţii pediatrici include 6 pacienţi care necesită transplant hepatic la Spitalul „Grigore Alexandrescu” şi 28 de pacienţi care au nevoie de transplant renal la ICUTR Cluj.

Potrivit datelor prezentate de ANT, numărul transplanturilor realizate în ultimii ani au fost 314 (în 2022), 325 (în 2023) şi 243 transplanturi anul trecut.

„Ne aflăm într-un moment crucial în care trebuie să prioritizăm creşterea numărului de donatori şi să extindem reţeaua de transplant la nivel naţional. Prin campania „Cadoul Vieţii” ne dorim să informăm şi să sensibilizăm populaţia cu privire la importanţa acestui gest altruist, care poate salva vieţi”, a declarat directorul executiv al ANT, dr. Guenadiy Vatacki.

Campania a fost lansată în cadrul unei conferinţe de presă care a avut loc în Sala de Consiliu a Palatului Facultăţii de Medicină din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” (UMFCD).

 

viewscnt