Ministerul Sănătăţii a stabilit cum trebuie raportate cazurile de boli transmisibile de către unităţile sanitare

Ministerul Sănătăţii a stabilit cum trebuie raportate cazurile de boli transmisibile de către unităţile sanitare

Ministerul Sănătăţii a elaborat un proiect de ordin care cuprinde modalitatea şi frecvenţa de raportare a cazurilor de boli transmisibile de către unităţile sanitare.

Proiectul de ordin este legislaţie secundară la o hotărâre de guvern intrată în vigoare în luna mai 2022, care obligă furnizorii de servicii medicale, publici sau privaţi, să raporteze oate cazurile de boli transmisibile depistate.

Hotârârea de guvern preciza că, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a actului normativ, Ministerul Sănătăţii trebuie să se emită un ordin de ministru care să cuprindă normele metodologice cu privire la modalitatea şi frecvenţa de raportare de către furnizorii de servicii medicale, precum şi circuitul informaţional al fişei unice de raportare a bolilor transmisibile.

Proiectul de ordin prevede că, după emiterea diagnosticului de caz suspect sau confirmat de boală transmisibilă, furnizorii de servicii medicale au obligaţia să completeze fişa unică de raportare a cazului de boală transmisibilă şi să o transmită către DSP în termen de maximum 5 zile de la data depistării/confirmării, prin fax, email, curier rapid sau prin poştă.

Hotărârea de guvern intrată în vigoare în urmă cu o lună prevede sancţiuni pentru neraportarea bolilor transmisibile. Astfel, sunt considerate contravenţii necompletarea de către unităţile medicale a fişei de raportare a cazului de boală transmisibilă şi netransmiterea către DSP, precum şi nedeclararea cazurilor depistate.

Sancţiunile prevăzute în actul normativ sunt avertisment scris (la prima constatare), amendă de la 500 lei la 1.000 lei (la a doua constatare, dacă este efectuată în termen de un an de la avertismentul scris) şi amendă de la 2.500 lei la 5.000 lei la a treia şi următoarele constatări.

viewscnt